Používateľ s prezývkou Nawzril10 pred pár dňami na sociálnej sieti Twitter zverejnil screenshot z Lumie 950 a Lumie 640XL, kde údajne streamuje hru Forza Horizon 3 priamo zo svojho Xboxu. Pridal k tomu aj informácie, že táto funkcia je vyvíjaná Microsoftom a momentálne prechádza beta testovaním. Tieto tvrdenia prirodzene vzbudili vlnu záujmu nielen zo strany používateľov, ale aj médií. Reportér Jez Corden z portálu WindowsCentral si dal tú námahu, aby pravdivosť tvrdení overil a jeho zdrojom sa stal priamo Mike Ybarra, šéf vývojového tímu pre Xbox divíziu.
Playing #ForzaHorizon3 on my #Lumia950. ?
Streaming from my #Xbox. ?This feature is already in PC, beta testing on #Windows10 Mobile. pic.twitter.com/O3aMXrPkhp
— Nawzil (@Nawzil10) November 12, 2016
Žiadne prekvapenie sa však nekoná a Microsoft momentálne nepracuje na takejto funkcii pre Windows 10 Mobile. Hoci Ybarra potvrdil, že technicky je to možné vďaka funkciám vývojárskeho prostredia Universal Windows Platform, no vývojári sa tým momentálne nezaoberajú. Dôvodov môže byť hneď niekoľko, no najpravdepodobnejšie je, že funkcia na smartfónoch nefunguje celkom ideálne a vyžadovala by veľa práce pre optimalizáciu. Keďže v celkovom merítku by bola prínosom len pre malú časť používateľov, bola jednoducho odstavená na druhú koľaj.
Značne obmedzená ochutnávka toho, ako by to celé mohlo fungovať je v podstate dostupná vďaka vývojárskemu módu na konzole Xbox One a špeciálnej aplikácii Xbox Dev Mode Companion. Hoci tá je oficiálne určená pre Windows 10 PC, vďaka „triku“ sa dá nainštalovať aj na smartfóny. Aplikácia umožňuje diaľkové ovládanie konzoly, a keď k tomu pridáme skutočnosť, že nové gamepady pre Xbox One S obsahujú bluetooth a dajú sa tak bez námahy pripojiť k Windows 10 smartfónom, vzdialené ovládanie zo smartfónu je na svete.
Narážame tu však na niekoľko problémov. Či už ide o to, že prispôsobenie rozhrania nefunguje tak, ako by sa patrilo alebo skutočnosť, že ovládanie týmto spôsobom nefunguje pre všetky hry. Od ideálneho riešenia je to síce na míle vzdialené, no na druhej strane to naznačuje, že základná implementácia by nemusela byť príliš náročná. Ako problém sa javí spomínaná optimalizácia rozhrania tak, aby v hrách boli jasne viditeľné všetky potrebné prvky. Celé to však stojí a padá na jednej veci – koľko ľudí by takúto funkciu na svojom smartfóne reálne využívalo. Momentálne tak pre ňu Microsoft nemá opodstatnenie, no pri tom, ako rýchlo sa veci menia a všetci sa pomaly obracajú ku cloudu, je možné, že v budúcnosti o nej budeme počuť.
Zdroj: WindowsCentral