Jedna z unikátnejších funkcií aktuálneho používateľského rozhrania na konzole Xbox One bude odstránená. Reč je o funkcii prichytenia alebo ako ju hráči poznajú Snap Mode. Tá umožňovala skombinovať aktivity, čím prinášala dávku multitaskingu.
Hlavná obrazovka sa vtedy rozdelila približne v pomere 3 : 1, pričom na väčšej časti bežala napríklad hra a na zvyšnej časti bola súčasne spustená niektorá z aplikácií. Napríklad bolo možné počas hrania hry prichytiť aplikáciu Twitch a pozerať video, alebo prichytiť funkciu Game DVR pre lepšiu správu nahrávania herného obsahu.
Funkcia ale aktuálne padla za obeť prebiehajúcim zmenám rozhrania s cieľom zlepšiť celkovú plynulosť. Prepracované rozhranie pre Xbox One prinesie aktualizácia Creators Update, ktorá je pripravovaná aj pre počítače a smartfóny so systémom Windows 10. Microsoft dodáva, že odstránením funkcie získal priestor pre „väčšie veci“.
We replaced Snap to improve multitasking, reduce memory use, improve overall speed, and free up resources going forward for bigger things.
— Mike Ybarra (@XboxQwik) January 24, 2017
Podľa medializovaných informácií má Microsoft experimentovať s funkciou obraz v obraze, ktorú môžeme poznať z moderných televízorov. Práve tá by mohla byť náhradou za odstránený Snap Mode. Druhou možnosťou je to, že UWP aplikácie budú proste môcť bežať v popredí hry, a tak ju čiastočne prekrývať. Náznaky toho môžeme vidieť už v prípade digitálnej asistentky Cortana, streamovacej aplikácie Beam, či nového sledovača achievementov. Momentálne ale nie je jasné, či podobnou funkcionalitou budú môcť disponovať aj UWP aplikácie tretích strán.