Skupina Lenovo Group dňa 16. februára zverejnila výsledky za tretí fiškálny štvrťrok ukončený k 31. decembru 2016. Štvrťročný obrat bol 12,2 miliardy USD, čo je medziročný pokles o 6 percent. Čistý príjem medziročne klesol o 67 percent, na úroveň 98 miliónov USD.
Spoločnosť Lenovo čelila značným výzvam v troch hlavných oblastiach svojho biznisu, konkrétne v oblasti dátových centier, mobilných zariadení a PC a smart zariadení. Všetky tieto tri odvetvia podľa analytikov prechádzali v období do 31. decembra 2016 pomalým alebo žiadnym rastom. Hrubý zisk spoločnosti za tretí fiškálny štvrťrok medziročne klesol o 15 percent na 1,6 miliardy USD, s hrubou maržou na úrovni 13,1 percenta. Prevádzkový zisk za tretí štvrťrok bol vo výške 138 miliónov USD, čo je medziročný pokles o 64 percent.
Prehľad obchodných skupín
V treťom fiškálnom štvrťroku bol predaj v obchodnej skupine PC a Smart zariadení (PCSD), ktorá zahŕňa PC a tablety, vo výške 8,6 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 2 percentá. Podporená silným rastom v Severnej Amerike, kde medziročne navýšila svoje dodávky o 14 percent, spoločnosť Lenovo v tomto štvrťroku celosvetovo dodala 15,7 miliónov počítačov. S rekordne vysokým trhovým podielom v Číne, regióne Európa, Stredný Východ a Afrika a v Latinskej Amerike sa spoločnosti podarilo udržať pozíciu celosvetového lídra na trhu PC s rekordným trhovým podielom vo výške 22,4 percent.
Spoločnosť Lenovo tiež zaznamenala silný rast v oblasti tabletov, medziročne o 10 percent, a tiež výrazné medziročné nárasty vo vysoko rastových produktových radách, ako sú herné počítače (nárast o 71 percent), Chromebook (nárast o 76 percent ) a odnímateľné zariadenia (nárast o 91 percent).
Segment mobilných technológií Mobile Business Group (MBG), kam patria smartfóny značky Moto a Lenovo, zaznamenal štvrťročné obraty spoločnosti Lenovo vo výške 2,2 miliárd USD, čo je medziročný pokles o 23 percent. Spoločnosť Lenovo v treťom štvrťroku vyexpedovala 15 miliónov smartfónov, čo spôsobilo medzikvartálne zlepšenie o 7 percent.
V segmente Data Center Group (DCG), kam patria servery, úložiská, softvér a služby, bol predaj v treťom fiškálnom štvrťroku vo výške 1,1 miliardy USD, čo je medziročný pokles o 20 percent, a medzikvartálne o 3 percentá. Spoločnosť sa naďalej zameriavala na transformačné kroky, ktoré pomôžu poháňať dlhodobú konkurencieschopnosť segmentu DCG, ako napríklad posilňovanie obchodných tímov, investovanie do obchodného kanála, prepracovanie produktových radov, vybudovanie stratégie značky a pridávanie nových partnerstiev.