MojWindows

Čínska spoločnosť Lenovo oznámila svoje finančné výsledky za 4. štvrťrok obchodného roka 2016/2017, ako aj za celý a fiškálny rok.

Tržby spoločnosti v štvrtom fiškálnom štvrťroku dosiahli 9,6 miliárd dolárov, čo je medziročný nárast o 4,9 %, sčasti poháňaný skvelými výsledkami v segmente PC/smart zariadení a mobilov. Za celý uplynulý fiškálny rok, ktorý Lenovo ukončilo 31. marca 2017, dosiahla spoločnosť tržby 43 miliárd USD, čo je medziročný pokles o 4,2 %.

Čistý príjem za štvrtý štvrťrok bol 107 miliónov USD, kým čistý príjem za celý rok bol 535 miliónov USD, čo značí nárast o 660 miliónov v porovnaní s minulým rokom, kedy bola spoločnosť stratová na úrovni 128 miliónov dolárov. Dôvodom prepadu vtedy boli najmä náklady na akvizície a reštrukturalizáciu.

V rámci transformácie Lenovo zaviedlo agresívny nový end-to-end model vlastníctva, vďaka ktorému spravuje každý segment samostatne pod vedením nových lídrov, čo sa prejavilo v zlepšení výsledkov.

Prehľad podľa obchodnej skupiny

V obchodnej skupine PC and Smart Devices (PCSD), ktorá zahŕňa PC, tablety a smart zariadenia, stúpol predaj za štvrťrok medziročne o 4,9 % na 6,7 miliárd USD. Dodávky za štvrťrok stúpli o jedno percento na 14,4 milióna.

Za uplynulý fiškálny rok, ktorý sa skončil 31. marca 2017 klesli predaje Lenovo PCSD o 2,3 %, ale s hodnotou 30 miliárd USD stále prekonali priemer trhu. Dodávky za rok výrazne prevýšili očakávania trhu o 7,1 bodu s 66,6 miliónmi.

Lenovo naďalej dosahuje silné výsledky ako za štvrťrok, tak aj za celý rok v rýchlo rastúcich kategóriách v tomto biznise, akými sú gaming, odpájateľné zariadenia, Chromebooky a Millennial PC (v Číne). Napríklad, dodávky produktov z oblasti gamingu a Chromebookov za štvrtý štvrťrok stúpli o 20,5 % a 38,2 %.

Lenovo Mobile Business Group (MBG), ktorá zahŕňa Moto a Lenovo smartfóny, zaznamenala 19,7 % nárast tržieb za štvrtý štvrťrok mimo Číny, s celkovými predajmi v hodnote 1,7 miliardy USD. Dodávky smartfónov za štvrťrok stúpli o 17,4 % na 11,3 milióna kusov mimo Číny. Naopak v Číne došlo k posilneniu vedenia, zmene stratégie a portfólia produktov a vyčisteniu zásob, s cieľom pripraviť sa na predstavenie novej série produktov.

V sekcii Data Center Group (DCG), ktorá zahŕňa servery, úložiská, software a služby, klesol predaj za štvrtý štvrťrok v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 13,7 % na 850 miliónov USD. Za celý fiškál poklesli tržby o 10,6 % čo predstavuje celkový predaj v hodnote 4,1 miliardy USD.

26.05.2017

+