V minulom roku niekoľkokrát oceňovaná aplikácia Odkaz pre starostu je teraz dostupná aj pre zariadenia s Windows Phone. Funkčne je veľmi podobná s verziami určenými pre Android a iOS, svojim vzhľadom sa však zásadne odlišuje.
Aplikácia, odetá v typickom grafickom šate platformy Windows Phone, umožňuje priamo z telefónu nielen upozorniť na problémy, ktoré jej používateľ vidí vo svojom okolí (napr. výtlky na ceste, rozbité osvetlenie, odstavený vrak auta), ale zároveň vyjadriť svoju (ne)spokojnosť s ich riešením a naplno využiť potenciál mobilných zariadení – GPS, fotoaparát, prístup na internet, dotykové ovládanie.
Aleš Mičovský, výkonný riaditeľ spoločnosti Softec, to komentuje slovami: „Som rád, že naša aplikácia, ktorá sa minulý rok stala v súťaži AppsRulezz najlepšou nebrandovanou aplikáciou na Slovensku, sa rozšíri aj medzi používateľmi Windows Phone, ktorí takto získajú možnosť efektívne komunikovať so samosprávou a hlásiť problémy, ktoré ich v obci či meste trápia. Pri jej vývoji sme využili všetky možnosti, ktoré v tomto smere operačný systém poskytuje. S výsledkom môžeme byť spokojní – graficky pôsobí aplikácia čisto a esteticky, pričom používatelia nebudú mať s jej ovládaním žiaden problém.“
Ako to funguje? Stačí vyplniť krátky formulár – nafotiť problém, popísať ho, vybrať kategóriu, pridať meno, kontakt a podnet odoslať. Administrátor služby následne príspevok vyhodnotí a prepošle samospráve. Aplikácia zároveň umožňuje zobraziť na mape podnety v okolí – občan tak má okamžite prehľad o tom, v akom stave sa nachádza ich riešenie.
Koncom januára 2014 sa do projektu Odkaz pre starostu zapojilo už sedem krajských a desať okresných samospráv a ich počet stále rastie. Z krajských miest chýbajú už len Košice. Od spustenia webovej aplikácie v januári 2010 sa už podarilo vyriešiť 2 576 podnetov. Najviac z nich sa týkalo problémov na cestách a dopravnom značení, chodníkov a životného prostredia. Od marca 2013, kedy už fungovali mobilné aplikácie pre Android a iOS, bolo 34% podnetov (1 228) pridaných z mobilu a 66% z webu (2 390). Obe aplikácie prispeli k zvýšeniu počtu podnetov, a tak aj k celkovému zlepšeniu verejných priestranstiev. Samosprávy sa vďaka tomu venovali menším problémom, ako napríklad úprave zelene, osádzaniu smetných košov, ale aj problémom, ktoré si vyžadujú systémové riešenia, napríklad likvidácii čiernych skládok.
Okrem toho Softec pripravuje pre používateľov aplikácie ďalšie vylepšenia, ako napríklad možnosť hlasovať za jednotlivé podnety a tak zostaviť rebríček najpálčivejších problémov v regiónoch, alebo celom Slovensku.
Markus Breyer, generálny riaditeľ Microsoft Slovakia: „Som nesmierne rád, že táto úspešná aplikácia je konečne k dispozícii aj pre používateľov systému Windows Phone. Zároveň verím, že podporí zmysluplné výmeny podnetov medzi obyvateľmi a zástupcami samosprávy. S príchodom približne 500 aplikácií denne a dosiahnutím významného míľnika 200 tisíc aplikácií v Obchode koncom minulého roka, poskytujeme rozrastajúcej sa komunite Windows Phone používateľov skvelú platformu pre interakcie súkromných, ale aj pracovných potrieb.“