MojWindows

DirectX 12 rozhranie pre 3D grafiku v hrách a iných aplikáciách bolo ohlásené už v marci tohto roka, ale odvtedy sme o ňom nepočuli. Toto čakanie sa skončilo tento týždeň, kedy sa spoločnosti Microsoft a Intel spojili a ukázali svetu, že nový DirectX 12 poskytne vysokú snímkovú frekvenciu a taktiež zníži spotrebu energie v CPU takmer na polovicu.

Na počítačovo-grafickej konferencií SIGGRAPH 2014 tieto spoločnosti spustili na tablete Surface Pro 3 demo, simulujúce viac než 50 000 asteroidov . Demo sa mohlo prepínať medzi DirectX 11 a 12. DirectX 12 umožnilo prehrávanie dema pri tej istej snímkovej frekvencii ako pri verzií 11, ale znížila sa pritom spotreba energie procesora o 50 %. Demo mohlo byť tiež upravené tak, že pri DirectX 12 by sa zvýšila snímková frekvencia o 50 % bez toho, aby procesor minul čo i len kúsok energie naviac. Microsoft tvrdí:

Úspory energie vychádzajú priamo zo zlepšenia účinnosti, ktorá neodmysliteľne prichádza s používaním rozhrania DirectX 12. Prístup k hardvéru ako nikdy predtým umožní aplikáciám výrazne zlepšiť využitie procesora a  vykresľovať veľmi zložité scény s výrazným znížením spotreby energie. Všetky zariadenia disponujúce týmto novým rozhraním teda budú mať obrovskú výhodu, pretože sa im zlepší výdrž batérie a zväčší sa ich výkon.

Microsoft však nesprístupní DirectX 12, po kým nevypustí svoj najnovší operačný systém Windows 9 s krycím názvom Threshold, ktorého príchod sa očakáva na jar 2015.

Zdroj: wpcentral

19.08.2014

+