Kurz týždňa – Windows 10 Management and Deployment

Prinášame vám ďalší z kurz týždňa, ktorý tentokrát nesie názov Windows 10 Management and Deployment. Predstavuje pokračovanie kurzu Windows 10 Technical Overview, v ktorom sa budeme zaoberať témou rozmiestnenia a správy súborov, údajov a nastavení používateľov pri prechode na Windows 10. Odkaz naň možete nájsť TU.

Microsoft je toho názoru, že prechod používateľov, ktorí majú v držaní zariadenia disponujúce operačným systémom Windows 7, 8 alebo 8.1 by mali dostať možnosť prejsť na nový univerzálny operačný systém Windows 10 rýchlo a bez námahy. Preto po nainštalovaní tohto systému používateľ vôbec nebude musieť meniť svoje nastavenia do podoby akú nadobúdali predtým. Ostanú totiž nedotknuté. Microsoft má vyriešenú aj únikovú cestu. Pokiaľ by sa čokoľvek v priebehu inštalačného procesu alebo po ňom pokazilo, užívateľ sa stále môže bez problémov vrátiť k svojmu starému operačnému systému bez toho, aby stratil svoje údaje a nastavenia.

Windows 10 sa teda môže nainštalovať do zariadenia tromi spôsobmi:

  1. Wipe-and-Load
  2. In-Place
  3. Provisioning

Wipe-and-Load

Táto možnosť v podstate vykoná tradičné procesy. Zachyti všetky dôležité dáta a nastavenia počítača a následne umiestni používateľský image operačného systému. Ďalším krokom je inštalácia nevyhnutných ovládačov zariadení a nainštalovanie aplikácií. Nakoniec sa zoberú všetky získané dáta a nastavenia počítača, ktoré sa extrahovali na začiatku celého procesu a vložia sa naspäť do počítača, ktorý už teraz disponuje operačným systémom Windows 10.

In-Place

V tomto prípade ide o akúsi aktualizáciu „priamo na mieste“, kde používateľ nechá celú robotu na Windows. V prvom rade sa zanechajú všetky dôležité dáta, nastavenia, ovládače a aplikácie. Následne sa nainštaluje štandardný image operačného systému a nakoniec sa obnovia všetky predtým získané dáta. Tento spôsob prechodu na Windows 10 sa odporúča najmä u zariadení, ktoré už disponujú operačným systémom Windows 7, 8 alebo 8.1.

Súvisiacie články

Provisioning

Posledná metóda sa bude využívať najmä vo firmách, kde bude potrebné nakonfigurovať nové zariadenia tak, aby spĺňali podmienky používania v organizácií. Firma teda povolí zamestnanom nákup nových zariadení do určitého rozpočtu, no následne ich potrebuje dostať do stavu, v ktorom sa na nich budú môcť vykonávať firemné záležitosti. V prvom rade sa teda zariadenie pretransformuje na firemné. Následné sa odstránia všetky nepotrebné veci a pridajú sa firemné aplikácie a nastavenia, ktoré zabezpečia prácu v súlade s politikou spoločnosti. Takto sa zaručia nové schopnosti pre nové zariadenia.

Windows Store pre firmy

Microsoft sa rozhodol dohnať resty, ktoré figurujú v obchode s aplikáciami a pridal možnosť sťahovania aplikácií aj pre organizácie. Samozrejme stále ostáva možnosť pre zamestnanca zakúpiť si aplikácie na firemné zariadenie cez svoj Microsoft účet, kde použíje k platbe svoju kreditnú kartu. Ide o aplikácie, ktoré nijak nenarúšajú chod firemných dát v počítači. Pridanie riešenia pre organizácie bude určite veľmi vítané, pretože zakúpené aplikácie zostanú v organizácií aj po odchode konkrétnych zamestnancov. Nebudú teda figurovať len na jednom zariadení, ale každý si ich bude môcť nainštalovať pomocou svojho firemného ID cez Azure Active Directory. Celé to v podstate bude fungovať ako obchod v obchode, kde zamestnanec pri navštívení stránky bude vidieť, ktoré aplikácie sú sprístupnené a následne si ich bude môcť stiahnuť do svojho zariadenia.

Na konci tejto časti kurzu sa opäť nachádza krátky test, v ktorom si môžete vyskúšať nadobudnuté vedomosti z videa. Ďalší kurz sa vám budeme snažiť pripraviť v dohľadnej dobe. Určite odporúčame každému, kto je v tejto problematike zainteresovaný, aby si prehral video, pretože obsahuje veľa dobrých informácií, ktoré sa týkajú aj firiem.

Zdroj: microsoftvirtualacademy

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojWindows.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.