Spoločnosť Microsoft už v minulosti spomínala, že ich Office si dá tak povediac Google aplikácie „na obed“. Vtedy to však nemal podchytené žiadnymi číslami. Dnes tomu už tak nie je. Graf ziskovosti balíčka Office 365 za posledný pol rok rapídne stúpol a v ceste mu už stojí len saleforce.com. V blízkej budúcnosti však zatieni aj ten.
Dosť podstatnú časť v tom hrá fakt, že Microsoft chodí po svete, stretáva sa so zástupcami popredných firiem a prehovára ich k presunu emailov na ich Cloud server. Tým pádom je Office 365 prakticky kdekoľvek. Do októbra minulého roka bola situácia úplne odlišná. Salesforce a Box boli najobľúbenejšie aplikácie používané v práci. Za nimi samozrejme nasledoval Google a až potom Microsoft Office. Vtedy sa však situácia rapídne zmenila. Office 365 zatiaľ nepredbehol Salesforce, no jeho prudký nárast u používateľov naznačuje, že sa tak v najbližších mesiacoch stane.
V minulom roku počet mailových účtov u spoločnosti Google dosahoval až 16 percent, čo predstavovalo o 8 percent viac používateľov než pri Microsoft Office. Karta sa však obrátila, Office 365 vyrazil vpred a predbehol Google aplikácie rýchlosťou blesku. Aktuálne zastúpenie Office účtov na trhu je totiž 29 percent oproti 13 percentám Google aplikácií. Microsoft má teda očividne lepšie vyriešený marketing a ponúka lepšiu bezpečnosť a technológie, ktoré Google zákazníkovi ponúknuť nemôže.
Zdroj: businessinsider