Vývojarí pripravovanej realtime stratégie Ashes of Singularity zverejnili pred pár dňami benchmarkový softvér, ktorý využíva technológiu DirectX 12. DirectX je akési programátorke rozhranie, ktoré umožňuje vývojárom lepšie pracovať s hardvérom zariadení pri vykresľovaní komplexnej 3D grafiky. DirectX 12 je pritom najnovšou verziou a tá sľubuje efektívnejšiu prácu s procesorom a množstvo ďalších benefitov. Hlavný vývojár Max McMullen povedal, že hlavným cieľom DirectX 12 je priniesť konzolovú efektívnosť na počítače. Hardvér konzol sa totiž sústreďuje čisto na hry, naproti tomu počítače pri spustenej hre vykonávajú aj množstvo ďalších úloh.
V tomto kontexte by využitie DirectX 12 malo priniesť značný nárast výkonu pre počítače. Grafické karty od spoločnosti AMD zaznamenali podstatný nárast výkonu, avšak zverejnený benchmark priniesol kontroverzné výsledky hlavne pre high-end grafické karty od výrobcu NVIDIA. Tie ako keby mali s využitím technológie DirectX 12 problém, nakoľko namiesto nárastu výkonu dochádza prekvapivo k jeho poklesu.
Spoločnosť NVIDIA na dosiahnute výsledky reagovala stroho, pričom ich označila za nepresné. Neveríme, že sa jedná o dobrý indikátor celkového DirectX 12 herného výkonu. Veríme, že uvidíme lepšie príklady skutočného DirectX 12 výkonu a s Microsoftom budeme naďalej pokračovať vo vývoji ich DX12 API, hier a rôznych benchmarkov.
Vývojári hry Ashes of Singularity zasa obraňujú svoj benchmark v príspevku, ktorý zverejnili na blogu. Okrem iného píšu, že benchmark je rozhodne správny bez ohľadu na to v akom štádiu vývoja sa hra momentálne nachádza.
Ťažko povedať, na ktorej strane došlo k pochybeniu, no zatiaľ sa jedná o test jedinej hry s využitím jediného herného enginu. DirectX 12 je navyše novou technológiou a až časom sa skutočne ukáže, aký je reálny výkon grafických kariet spoločností AMD a NVIDIA pri jej nasadení. Benchmark hry Ashes of Singularity však rozhodne rozvíril vody.
Zdroj: pcperspective