Spoločnosť AVG, ktorá vyvíja bezpečnostný softvér sa ocitla pod ostrou vlnou kritiky po tom, ako aktualizovala svoje politiky týkajúce sa súkromia užívateľov. Nové podmienky otvorene umožňujú uchovávanie napríklad histórie webových prehliadačov a následný predaj týchto informácii reklamným spoločnostiam, ktoré ich využívajú na cielenú reklamu. Tieto zmeny by mali platiť od 15. októbra a týkať sa majú len bezplatnej verzie antivírusového programu od AVG. Spoločnosť sa bráni a informuje, že ide len o zber neosobných informácii. Tam však spadá história prehliadania a vyhľadávania, reklamné ID patriace zariadeniu, informácie o poskytovateľovi pripojenia a informácie o ostatných aplikáciach nainštalovaných v systéme. Po vlne kritiky, ktorú celá zaležitosť vyvolala spoločnosť AVG informovala, že zverejní presné inštrukcie, ako sa zo zberu informácii vyradiť. Užívatelia, ktorí túto možnosť využijú budú môcť aj naďalej používať softvér spoločnosti AVG bez akýchkoľvek obmedzení funkcionality. Redaktor z portálu Wired kontaktoval hovorcu spoločnosti AVG ohľadom vzniknutej situácie. Dozvedel sa, že nejde o úplnú novinku, zber histórie vyhľadávania totiž prebiehal aj doteraz, no v politike ochrany súkromia bol označený inou formuláciou. Predošlé znenie informovalo, že AVG môže zbierať dáta o „slovách, ktoré vyhľadávate“, no akosi pozabudlo informovať o tom, že tieto dáta môžu byť predávané reklamným spoločnostiam. Alexander Hanff zo združenia Think Privacy toto počínanie označil ako absolútne neetické a úplne zneužívanie dôvery, ktorú užívatelia spoločnosti prejavili a užívateľov vyzval, aby softvér spoločnosti AVG odinštalovali a vyhľadali alternatívu. Hovorca spoločnosti AVG však zdôraznil, že všetky neosobné dáta sú dôkladne prečistené a anonymizované, aby ich nebolo možné spojiť s konkrétnym užívateľom. Dodal, že podobné praktiky využíva množstvo spoločností, ktoré o tom užívateľov dokonca neinformujú tak otvorene ako AVG. Veľkou otázkou ostáva, či je softvér skutočne bezplatný v prípade, že zaň užívateľ platí časťou svojho súkromia. Akú dohru bude mať vzniknutá situácie ešte len uvidíme, no nakoľko väčšina užívateľov len bezhlavo odklikáva súhlas s licenčnými podmienkami je pravdepodobné, že o tomto zbere informácií ani nebudú vedieť.
Zdroj: Wired