Spoločnosť Interbrand dňa 5. októbra 2015 zverejnila svoju 16. každoročnú správu o najlepších svetových značkách, v ktorej identifikuje 100 svetových značiek s najvyššou hodnotou. Už tretí rok za sebou sa značky Apple (#1) a Google (#2) umiestnili na najvyšších miestach. Spoločnosť Apple s hodnotou 170.276 miliárd USD zvýšila hodnotu svojej značky o 43 percent. Spoločnosť Google, ocenená na 120.314 miliárd USD, zvyšuje hodnotu značky o 12 percent. Microsoft (#4) sa posúva pred IBM (#5) a Amazon (#10) po prvý krát vstupuje do Top 10 s hodnotou 37.948 miliárd USD. Dominujú tu najmä technologické značky – spoločne tvoria viac ako tretinu (33.6%) celkovej hodnoty všetkých 100 značiek.
“Správa Best Global Brands skúma, čo značka potrebuje na to, aby uspela v dnešnom výnimočne roztrieštenom svete. Keďže ľudia žiadajú okamžité, personalizované a na mieru šité zážitky, spoločnosti a značky sa musia posúvať rýchlosťou života,” hovorí Jez Frampton, CEO, spoločnosti Interbrand. “Mnohé zo značiek v tohtoročnej Top 100 sú tak intuitívne spojené s prioritami ľudí, že sú schopné plynule sa včleniť do ich každodenných životov.”
Top 10
- Apple (#1, +43%)
- Google (#2, +12%)
- Coca-Cola (#3, -4%)
- Microsoft (#4, +11%)
- IBM (#5, -10%)
- Toyota (#6, +16%)
- Samsung (#7, 0%)
- GE (#8, -7%)
- McDonald’s (#9, -6%)
- Amazon (#10, +29%)
Do tohtoročného rebríčka vstúpilo päť nových značiek: Lego (#82), PayPal (#97), MINI (#98), Moët & Chandon (#99) a Lenovo (#100). Lenovo je druhou čínskou značkou, ktorá sa objavila v hodnotení Best Global Brands. Prvou bola značka Huawei (#88), ktorá sa sem dostala v roku 2014.
Jan Huckfeldt, VP spoločnosti Lenovo pre Marketing, EMEA: “Hodnotenie od Interbrand je zvučným potvrdením našej stratégie pre značku Lenovo a dôkazom, že transformácia našej značky, ktorá formuje budúcnosť našich obchodných, produktových a marketingových aktivít, skutočne funguje. A keďže pracujeme na výraznejšom zapájaní našich fanúšikov a priaznivcov, tešíme sa na ešte väčšie úspechy v budúcnosti.”
Zdroj: tlačová správa