MojWindows

Microsoft pomocou svojho oficiálneho blogu informoval o odkúpení vývojárskych nástrojov Havok, ktoré doteraz vlastnila spoločnosť Intel. Tá ich zakúpila ešte v roku 2007. Havok je kolekcia aplikácií, ktorá výrobcom hier umožňuje v hrách vytvárať realistické modely fyziky. Rovnomenná spoločnosť Havok vydala prvú verziu svojich nástrojov ešte v roku 2000 a odvtedy boli použité vo viac ako 600 hrách pre počítače, konzoly, ale aj mobily.  Zakúpená technológia nebude limitovaná na exkluzívne využívanie spoločnosťou Microsoft. Naďalej bude licencovaná pre ďalšie vývojárske spoločnosti, ktoré o ňu budú mať záujem, a to vrátame výrobcov konkurenčných konzol Sony a Nintendo. Microsoft sa vyjadril, že Havok považuje za skvelý prírastok k svojim nástrojom pre vývojárov, kam patria DirectX 12, Visual Studio a Microsoft Azure. Spoločnosť bude aj naďalej pracovať na inováciách technológie, z ktorých budú ťažiť práve vývojári hier. Časť z týchto inovácií sa bude týkať vytvorenia služieb pre cloud computing, ktorý je využívaný napríklad v prípade hry Crackdown 3. Technológia Havok bola nedávno použitá aj pri vývoji herných titulov Destiny, Mortal Kombat X, Dark Souls 2, Watch Dogs, a tak sa do budúcna máme na čo tešiť. Presné informácie o predajnej cene zatiaľ neboli zverejnené, no pre Microsoft sa táto transakcia javí ako krok správnym smerom. Slabá simulácia fyziky totiž býva častým nedostatkom hier, a to by sa mohlo rapídne zmeniť.

 

Zdroj: Microsoft

05.10.2015

+