Napriek tomu, že nový operačný systém z dielne Microsoftu, Windows 10 dosiahol za tri mesiace svojej dostupnosti úspešný štart, personál technickej podpory niektorých výrobcov z neho nie je práve nadšený. V rámci každoročného testu portálu Laptop Magazine došlo k odhaleniu, že personál technickej podpory výrobcov Dell a HP zákazníkom neodporúča prechod na Windows 10 a v mnohých prípadoch dokonca zákazníkov posmeľuje k obnove predošlej verzie systému.
Zamestnanci technickej podpory spoločnosti Dell majú podľa vyjadrení jedného z nich, dostávať kvantá žiadostí o pomoc v súvislosti s Windowsom 10. Na žiadosť zástupcu portálu o informácie, ako vykonať zmenu smeru „skrolovania“ na touchpade Inspironu 15 5000 však nebol schopný odpovedať a odporučil obnovu predošlého systému Windows 8.1 s tvrdením, že Windows 10 obsahuje množstvo chýb. Nastavenie sa však vykonávalo rovnako už v predošlých verziách systému Windows 7 a 8. V oficiálnom vyjadrení hovorca spoločnosti Dell potvrdil, že spoločnosť niekedy zákazníkom odporúča prechod späť na pôvodný systém, aby sa tak odstránil špecifický problém, na ktorý po prechode narazili. Dodal však, že aj naďalej ostávajú oddaní Windowsu 10 a zákazníkom sú pripravení čo najviac pomôcť v prípade inovácie.
Skúsenosť s technickou podporou spoločnosti HP dopadla ešte o niečo horšie. Zástupca portálu im adresoval otázku týkajúcu sa ich nástroja CoolSense, ktorý spoločnosť síce na svojej stránke ponúka aj pre Windows 10, no ten napriek tomu nefungoval. Počas 57 minútového hovoru prevzala zamestnankyňa spoločnosti HP ovládanie nad notebookom a keď sa jej aplikáciu nepodarilo spojazdniť, pokúsila sa vykonať obnovu systému na Windows 8.1. Vyjadrila sa, že zákazníkom dôrazne neodporúča vykonávať inováciu na Windows 10.
V rámci testov bola spomenutá aj technická podpora spoločnosti Lenovo. Tá síce nemala žiadne výhrady k systému, no bola značne zmätená v súvislosti s fungovaním asistentky Cortana. Vyzerá to tak, že najväčší problém teda nespôsobuje nový operačný systém, ale slabo zaškolený personál technickej podpory.
Zdroj: Laptopmag