Ešte v roku 2013 viacerí vývojári aplikácií pre Windows Store upozorňovali na problém takzvaných „spamových“ recenzií. Tieto v texte obsahujú úplne hlúposti, no čo sa týka hodnotenia, aplikáciám dávajú najvyššie možné – päť hviezdičiek. Množstvo aplikácií nízkej kvality tak pomocou spomínaných recenzií získava celkové hodnotenie na úrovni štyroch až piatich hviezd, pričom ich reálne hodnotenie by sa malo pohybovať skôr na úrovni jednej, maximálne dvoch. Dlhodobo tak dochádzalo k značnému zavádzaniu užívateľov, no zdá sa, že konečne svitlo na lepšie časy.
Microsoft po dvoch rokoch vyrazil do boja a začal s implementáciou automatického vyhľadávania a odstraňovania takýchto recenzií. Okrem detekcie zavádzajúcich recenzií pridal do Windows Store aj viacero funkcií vyžiadaných priamo tvorcami aplikácií. Pribudla im možnosť odpovedať na recenziu ich aplikácie, a to buď správou užívateľovi, ktorí ju pridal alebo verejne vo Windows Store, a dostali aj rozsiahlejšiu podporu v boji proti recenziám porušujúcim podmienky. Z týchto noviniek by mali ťažiť jednak vývojári kvalitných aplikácií, ale aj užívatelia, ktorí by mali čoraz výnimočnejšie narážať na nekvalitné aplikácie plné reklamy s hodnotením štyri, prípadne päť hviezd.
Zdroj: WMPU