MojWindows

Microsoft to má s konzolou Xbox One na japonskom trhu poriadne nahnuté už dlhšiu dobu. Napriek tomu, že sa predaje snaží stimulovať, situácia sa naďalej nelepší. Posledné údaje, konkrétne z minulého týždňa, ukazujú, že Microsoft za daný týždeň predal len 99 kusov svojej konzoly Xbox One. Pri obrovskej nákupnej sile krajiny vychádzajúceho slnka je to neuveriteľne nízke číslo. Argument, že herné konzoly nejdú celkovo na odbyt tu pritom nie je na mieste. Po konzole Playstation 4 od spoločnosti Sony, ktorá predstavuje pre Xbox One priamu konkurenciu, siahlo v rovnakom období totiž takmer 26-tisíc zákazníkov. Hviezdou je ale Nintendo so svojou konzolou New3DS LL. Tej sa v uvedenom týždni predalo 30 172 kusov. Aj týždeň predtým bol pre Microsoft rovnako žalostný. Xbox One dosiahol predaje v objeme len 293 kusov, čo v porovnaní s viac ako 36 tisíc kusmi PlayStation 4 predstavuje zrniečko soli.

xbox-one-japan-2016-01

Ak sú aktuálne údaje analytickej spoločnosti Media Create správne, predaje sa na japonskom trhu pre Microsoft napriek všetkým snahám jednoznačne nelepšia a hlavný rival – Sony, svoj náskok len prehlbuje. Historicky však nejde o žiadnu novinku. S problémami na japonskom trhu sa Microsoft potýka už od samotného uvedenia konzoly na trh, kedy sa predalo 23 532 kusov konzoly v priebehu štyroch dní. Konkurencia zastúpená spoločnosťou Sony, predala v priebehu dvoch dní od uvedenia, PlayStation 4 v objeme až 322-tisíc kusov.

Microsoft s predajmi narazil na dno aj v júli 2015, kedy sa v jednom týždni predalo len 100 kusov jeho najnovšej konzoly. Napriek tomu sa vyjadril, že z japonského trhu sa nemieni stiahnuť. Práve v novom rozhraní postavenom na Windows 10 videl niečo, čím chcel japonských zákazníkov osloviť. Zdá sa, že táto stratégia sa však príliš nevyplatila. Vyvstáva tu teda jasná otázka: Ako dlho sa bude Microsoft snažiť preraziť na trhu, kde viditeľne nie je o konzolu záujem?

Zdroj: Kotaku, neowin

21.01.2016

+