Spoločnosť Microsoft začiatkom tohto roka publikovala aplikáciu na United States Patent a Trademark Office s tým, že si chcela vytvoriť značku „Rich notifications“. V obsiahlej dokumentácii softvérový gigant priblížil súčasnú situáciu obrazovky uzamknutia a poukázal na fakt, že sa stáva čo sa týka inovácií zastaralou. Mala by sa teda podrobiť zmenami, ktoré by uľahčili používateľom prácu s ňou.
Nejde v tomto prípade iba o smartfóny, ale všeobecne o všetky zariadenia s dotykovou obrazovkou a dokonca aj desktopy. V súčasnosti existujú tzv. oznámenia zamerané na obsah. Vylepšením takýchto oznámení by mohla byť ikona a v nej číslo, ktoré by znázorňovalo koľko oznámení toho typu používateľ obdržal. Takýmto príkladom by mohol byť email znázornený obálkou a číslom, ktoré by popisovalo počet prijatých emailov.
Kým sa ale používateľ prepracuje k podobnému zobrazeniu, musí vykonať množstvo nepotrebných krokov, ktoré nie sú moc efektívne a nepridávajú na spokojnosti používateľa. Oznámenia preto treba zmeniť tak, aby k nim mal používateľ jednoduchý prístup. Patent, ktorý si nechal Microsoft zarezervovať hovorí aj o tom, že oznámenia sa budú dať prispôsobiť každému používateľovi zvlášť. Zahŕňa všetko od zoznamu možností zobrazenia cez gestá na otvorenie detailov až po ďalšie interakcie s aplikáciami ako napr. odpoveď na správu, hovor a email priamo z obrazovky uzamknutia.
Zdroj: winbeta