Výrobca grafických kariet, spoločnosť Nvidia predstavila dvojicu svojich high-end grafických kariet s označením GeForce GTX 1070 a GTX 1080. Postavené sú na novej architektúre Pascal s 16-nm výrobným procesom a prinášajú poriadnu dávku výkonu. Prechodom na nový výrobný proces sa výrazne zlepšila efektivita, teda pomer výkon/spotreba novej architektúry. Nvidia na svojich stránkach uvádza až trojnásobné zlepšenie.
GeForce GTX 1080 má oproti súčasnej vlajkovej lodi GTX Titan X ponúkať podstatne väčšiu výpočtovú silu a to pri približne polovičnej spotrebe energie. Vybavená je 2560 CUDA jednotkami so základnou frekvenciou 1,6 GHz a 8 GB pamäte typu GDDR5X s 256-bitovým rozhraním a rýchlosťou 320 GB/s. V porovnaní s doteraz používaným typom GDDR5 ponúka dramatické zlepšenie priepustnosti. Nvidia uvádza maximálny výpočtový výkon na 9 TFLOPS. Karta GeForce GTX 1080 je popisovaná ako grafická karta s nezodpovedným množstvo výkonu a má byť výkonnejšia ako dvojica kariet GeForce GTX 980 zapojených v režime SLI. V porovnaní s GeForce GTX 980 Ti má byť výkonnejšia o 25%. Toto sú však oficiálne čísla, ktoré prezentovala spoločnosť počas prezentácie na pódiu, a tak si predsa len treba počkať na výsledky testov.
Energetický odber má dosahovať približne 180 Wattov. Zabudovaná je aj technológia GPU Boost, ktorá umožňuje automatické pretaktovanie, pokiaľ je to prijateľné s ohľadom na teplotu. Priamo počas demonštrácie výkonu mala novinka GTX 1080 takt procesora 2,1 Ghz a pamäte taktované na 5,5 Ghz. Teplota pri chladení vzduchom nepresiahla 67 stupňov, čo je výborný výsledok. Na trhu by mala byť dostupná koncom mája za odporúčanú cenu 599 dolárov. U nás môžeme čakať obdobnú cenu v eurách.
Pre ľudí, ktorí hľadajú niečo lacnejšie, no stále poriadne výkonné, je určená grafická karta GeForce GTX 1070 s dostupnosťou začiatkom júna. Vybavená je 8 GB pamäte GDDR5 a jej výpočtový výkon dosahuje 6,5 TFLOPS, čím je tak skoro výkonná ako GTX Titan X. GTX 1070 sa však bude predávať za zlomok ceny a dosahuje podstatne nižšiu spotrebu. Najlákavejším aspektom je však masívny pomer cena/výkon. Odporúčaná predajná cena je totiž len 379 dolárov. Príchod nových grafických kariet by tak mal poriadne stlačiť ceny súčasných high-end kariet, nehovoria o tom, že bazáry sa budú staršími kartami doslova hemžiť.
Okrem nových grafických kariet Nvidia predstavila aj nástroj Ansel. Ten umožňuje vytvárať kvalitnejšie zábery z hry s väčšou úrovňou detailov ako samotné herné rozlíšenie. Maximálne rozlíšenie týchto záberov dosahuje až 4,5 gigapixelov. Hráči si následne môžu na zachytené snímky aplikovať voľnú kameru, rôzne filtre alebo vytvoriť 360-stupňový pohľad. Technológia však vyžaduje zabudovanú podporu v hrách. Dočkať sa jej majú viaceré súčasné tituly ako Tom Clancy’s The Division, The Witcher III alebo pripravované No Man’s Sky a Unreal Tournament. Ansel bude fungovať na grafických kartách GeForce GTX 600 a vyššie.