MojWindows

V rámci rozhovorov po hernej konferencii E3 sa šéf Xbox divízie Phil Spencer rozhovoril aj o hrách, platforme UWP a populárnom obchode s hrami Steam. Hoci sa Microsoft doteraz snažil väčšinu svojich nových hier ponúkať v digitálnej podobe výhradne cez Windows Store s cieľom jeho propagácie, príliš sa mu to neosvedčilo. Problematická bola hlavne nutnosť použiť vývojársku platformu UWP. Kvôli nej hry neboli úplne optimalizované a chýbali im niektoré požadované funkcie ako vypnutie V-Sync, či podpora pre technológie G-Sync a FreeSync. Veľmi limitovaná bola aj podpora použitia viacerých grafických kariet v režime SLI a Crossfire. No zdá sa, že Microsoft sa zo svojich chýb poučil a pripravované hry bude zverejňovať nielen cez Windows Store, ale aj cez Steam. Zo strany hernej komunity ide samozrejme o veľmi vítaný krok.

Spencer v rozhovore povedal, že Microsoft v žiadnom prípade na Steam nezanevrel a budú spolupracovať. Nepovedal však, ktoré z nových herných titulov tam v budúcnosti nájdeme. Steam neváhal označiť za kritickú časť úspechu herného segmentu na systémoch Windows. To, že neponúka niektoré hry z dielne Microsoftu ako napríklad Quantum Break, mu vraj vôbec neškodí a každým rokom vykazuje obrovský rast.

Spencer zároveň priznal, že nie všetky veľké PC hry ponúkané cez Windows Store boli úspešné tak, ako sa očakávalo. Veľmi dobre si viedli napríklad Forza 6 Apex a Killer Instinct, no taký Quatum Break na tom dobre rozhodne nebol. Podľa Spencera sa z toho Microsoft poučil, a hoci bude v niektorých oblastiach Steamu konkurovať, inde pôjde o spoluprácu. V konečnom dôsledku to má byť lepšie pre hráčov. Steam si v segmente PC hier ukrajuje príliš veľkú časť koláča na to, aby ho Microsoft mohol ignorovať alebo mu dokonca priamo konkurovať.

Zdroj: Gamespot

20.06.2016

+