Apple svoj iPad Pro v najnovšej reklame “Čo je to počítač?” prezentuje ako plnohodnotnú náhradu za klasický počítač. Za prednosti pritom označuje odnímateľnú klávesnicu a dotykovú obrazovku. Reklama končí nápadným textom “Predstavte si, čo by dokázal váš počítač, keby bol iPad Pro”. Microsoft s týmto tvrdením zjavne nesúhlasí a reaguje vlastnou reklamou. Niet sa čomu čudovať, najväčším konkurentom pre iPad Pro je práve tablet Surface Pro 4.
https://www.youtube.com/watch?v=1zPYW6Ipgok
Microsoft sa vo svojej reklame “Čo je to počítač? Spýtajte sa Cortany.” zameriava na jasné nedostatky konkurencie. Vyzdvihuje, že Surface Pro 4 má omnoho výkonnejší procesor Intel Core i7 a na rozdiel od iPadu Pro sú na ňom namiesto mobilných aplikácií spúštané tie desktopové. Okrem toho v prospech Surface Pro 4 vraví aj odnímateľná klávesnica s trackpadom a externé porty, ktoré iPadu jednoducho chýbajú. Navyše zatiaľ čo pri iPadu Pro si zákazník za dotykové pero priplatí sto dolárov, v prípade Surface Pro 4 je súčasťou balenia.
https://www.youtube.com/watch?v=o_QWuyX8U18
Apple a Microsoft sa podobným spôsobom doťahujú už roky. Napríklad začiatkom roka sme mohli vidieť reklamné videá na Windows 10, v ktorých si Microsoft na paškál zobral Macintosh od spoločnosti Appe. Dobre známe sú aj staršie reklamné spoty Mac vs PC.
https://www.youtube.com/watch?v=p5Yt30wrbl4