MojWindows

Počas minuloročnej hernej konferencie E3 Microsoft oznámil, že tento rok uvedie novú výkonnú hernú konzolu, ktorá bude nástupcom aktuálnej generácie Xbox One. Okrem toho, že pripravovaná novinka označovaná ako Project Scorpio má ponúkať výpočtový výkon 6 TFLOPs, 8-jadrový procesor a pamäťovú priepustnosť 320 GB/s, sa toho doteraz príliš veľa nevedelo.

Portál Eurogamer ale aktuálne priniesol nové informácie zo správy pre vývojárov, na ktorú ho upozornil anonymný zdroj. Správa síce pochádza z oficiálneho portálu Microsoft Developer, no jej zverejnenie sa datuje k júlu 2016. Preto je tieto informácie dobré brať s určitým nadhľadom.

Správa má obsahovať rôzne tipy a odporúčania, čoho sa majú vývojári počas tvorby hier pre Windows 10, Xbox One a Project Scorpio pridŕžať pri práci s grafikou, rozlíšením, ako aj pamäťou ESRAM a podobne.

Project Scorpio bez pamäte ESRAM, potvrdený výkon 6 TFLOPs

Podľa týchto informácií má Microsoft v prípade konzoly Project Scorpio upustiť po stránke operačnej pamäte od architektúry ESRAM, ktorá je použitá v Xbox One. Tá má obrovskú výhodu v extrémnej rýchlosti, no na druhej strane je obmedzená svojou kapacitou – 32 MB. Používaná je kvôli tomu, aby znížila nechcený dopad na celkový výkon pri použití pomalšej systémovej pamäte DDR3.

To, aký typ pamäte použije, ani jej kapacita v správe uvedené nie je. V kuloároch sa ale povráva o veľkosti 12 GB. Hoci Project Scorpio ESRAM používať nebude, vývojári ju budú musieť naďalej podporovať, kvôli zachovaniu kompatibility hier.

scorpio 3

Ďalšou novou informácie je to, že procesor bude v porovnaní s Xbox One využívať štvornásobne väčšiu kapacitu L2 cache. Tento údaj toho ale v konečnom dôsledku veľa neprezrádza. Správa pripomína aj to, že osadená grafická karta má v porovnaní s Xbox One 4,5-násobne vyšší výkon, čo potvrdzuje sľubovaný výkon 6 TFLOPs.

Microsoft pravdepodobne siahne po grafickej karte z dielne spoločnosti AMD. Naznačujú to informácie, ktoré hovoria o používaní delta kompresie. Portál Eurogamer odhaduje, že grafická karta bude postavená na novej architektúre AMD Vega a ponúkne 40 alebo 44 výpočtových jednotiek s taktom od 1,07 po 1,18 Ghz.

Hry nebudú musieť bežať v rozlíšení 4K, používaný bude upscaling

Všeobecný predpoklad je taký, že konzola sa pri rozlíšení 4K v hrách postará o stabilných 60 FPS. Detaily v zverejnenom dokumente ale hovoria, že nakoniec nemusí ísť o natívne použitie tohto rozlíšenia.

scorpio 2

Vývojári totiž môžu používať rôzne technicky pre zníženie nárokov na výpočtový výkon. Napríklad ide o techniku označenú ako „Half-resolution“, kedy sú graficky náročné efekty v skutočnosti renderované na nižšom rozlíšení ako samotná hra a pomocou  upscalingu sa dopočítajú na rozlíšenie 4K.

Potvrdilo sa aj to, že Project Scorpio bude využívať dynamické prispôsobenie rozlíšenia. To znamená, že aktuálne rozlíšenie v hrách sa môže meniť v závislosti od toho, či výpočtový výkon stačí alebo nie. Pri náročných scénach sa napríklad rozlíšenie zníži zo 4K na 1440p, aby hra zostala plynulá. Očakáva sa, že konzola bude oficiálne predstavená na E3 2017.

Zdroj: Eurogamer

26.01.2017

+