Microsoft prednedávnom predstavil svoju platformu Connected Vehicle Platform, ktorá má automobilkám poskytovať zázemie pri modernizácii autopriemyslu, vývoji autonómnych vozidiel a implementácii inteligentných služieb. Do toho spadajú veci ako Cortana, Dynamics 365, Office 365, Power BI a Skype for Business.
A práve posledná menovaná služba zameraná na konferenčné hovory si svoje miesto už reálnej nájde v najnovších modeloch radu 90 spoločnosti Volvo. Služba Skype for Business bude dostupná konkrétne v SUV XC90, sedane S90 a kombíku V90.
Volvo si od integrácie služby sľubuje zvýšenie pohodlia a bezpečnosti svojich zákazníkov pri nutnom vybavovaní hovorov počas jazdy v aute. S ohľadom na bezpečnosť počas premávky bude cez službu možné vykonávať len hlasové hovory a videokonferencia bude blokovaná. Príliš by odvádzala pozornosť vodiča. Okrem telefonovania ale bude možné pristupovať k naplánovaným udalostiam.
Volvo ďalej skúma aj možnosť integrovať do svojich vozidiel digitálnu asistentku Cortana. Prepojením s ňou by sa ešte viac zlepšilo hlasové ovládanie a celková interakcia, v rámci čoho by systém dokázal predvídať niektoré z potrieb vodiča. Príkladom je automatické nastavenie trasy na základe udalosti v kalendári.
Zdroj: TechCrunch