Ako jedna z mála slovenských bánk sa rozhodla využívať plný potenciál platformy Windows 10. Ešte v polovici minulého roka predstavila univerzálnu aplikáciu Čítačka, ktorou klientom uľahčila bezpečné prihlasovanie a manipuláciu s účtami. A ako vôbec prvá banka na Slovensku prináša demo internetbankingovej aplikácie pre headset Microsoft HoloLens. Reč je o Tatra banke, ktorá dnes spolu s novou verziou aplikácie Tatra banka pre Windows 10 predstavila aj svoju víziu budúcnosti bankovníctva.
Aplikácia Tatra banka v podaní rozšírenej reality pre okuliare Microsoft Hololens
Dnešným trendom je mobilné bankovníctvo, ktoré má klient vo svojom vrecku na každom kroku vďaka mobilnej aplikácii. Rozvoj a nástup nových technológií ale neobchádza ani sektor finančníctva, na čo Tatra banka reaguje aplikáciou pre rozšírenú realitu. Tá v sebe spája typické prvky a horúce novinky v oblasti digitálnych technológií, s ktorými sa pravdepodobne budeme stretávať počas najbližších rokov. Trojkombinácia virtuálny asistent, rozšírená realita a hlasové ovládanie reprezentujú všetky oblasti, ktoré používanie technológií ženú vpred.
Aplikácia pritom poskytuje všetky základné aspekty ako sú:
- Základné informácie o účte
- Prehľad pohybov na účte
- Možnosť zadania platby alebo naskenovania faktúry pohľadom na QR kód
- Kontrolu výdavkov prostredníctvom Spending reportu
Sprievodcu aplikáciou robí virtuálny asistent, ktorý klientom zároveň zanalyzuje ich výdavky a poradí im s ich financiami. Aplikácia sa ovláda hlasom a gestami. Na vývoji spolupracovalo oddelenie rozvoja mobilných aplikácií a webov Tatra banky s vývojárskou spoločnosťou Inloop s.r.o. Záujemcovia si aplikáciu budú môcť vyskúšať aj na našich konferenciách Android a Windows Roadshow počas roka 2017.
Univerzálna aplikácia Tatra banka pre Windows 10 vo verzii 2.0
Aplikácia je dostupná na zariadeniach (mobily, tablety, notebooky, stolové počítače) s operačným systémom Windows 10 a postupne nahradí aplikáciu pre Windows 8. Aplikácia Tatra banka v roku 2016 dosiahla 40% nárast počtu používateľov, ktorý teraz nebezpečne atakuje hranicu 260-tisíc. Aj toto sa ako jeden z faktorov podpísalo na ďalšom zdokonaľovaní a rozvoji aplikácií Tatra banky. Mobilný Windows využívajú približne 2% klientov, pričom na jedného z nich pripadá 12 prihlásení do aplikácie mesačne.
Vo vydanej verzii aplikácia zatiaľ poskytuje základné funkcionality:
- Prehľad účtov, kreditných kariet a úverov
- SEPA platba
- Skener
- Aktivuje sa rovnako ako mobilná aplikácia, prihlasovať sa dá cez PIN
Aplikácia Tatra banka v roku 2016 prešla štvoricou aktualizácií
V roku 2016 pribudlo do aplikácie množstvo vychytených noviniek, ktoré sa postupne v prípade záujmu premietnu aj do univerzálnej aplikácie pre Windows 10. Nižšie prinášame prehľad TOP noviniek za rok 2016.
- Asistent v zahraničí – na základe hrubej polohy má klient k dispozícii informácie o poplatkoch za výber z bankomatov v danej krajine, informácie o aktuálnom kurze, informácia o limitoch na výber z bankomatov (v rizikových krajinách), kontakt zo zahraničia na call centrum DIALOG Live a ďalšie informácie
- Personalizované kampane – ponuky na predschválené aj nepredschválené produkty, blahoželania, edukačné kampane atď.
- Kontakty – kontakt na vzťahového manažéra alebo call centrum DIALOG Live
- Prehľad investícií v podielových fondoch TAM
- IBAN skener
- Platobné tlačidlo – možnosť zaplatiť u obchodníka cez TatraPay. Ak klient nakupuje cez mobil, môže sa prekliknúť do aplikácie Tatra banka, zadať PIN a zaplatiť jednoduchšie (bez prihlásenia cez PID, heslo, kartu a Čítačku). Ak klient nakupuje na počítači, zobrazí sa mu na stránke TatraPay QR kód s platobnými informáciami, ktoré iba nasníma aplikáciou Tatra banka a potvrdí.
- Prehľad majetku a záväzkov