MojWindows

O pripravovanej konzole známej pod kódovým názvom Project Scorpio zatiaľ nevieme príliš veľa podrobností, a to napriek tomu, že predstavená má byť už o tri mesiace. Medzi známe veci patrí podpora pre zmiešanú a virtuálnu realitu, ako aj to, že konzola ponúkne výpočtový výkon 6 TFLOPs, 8-jadrový procesor a pamäťovú priepustnosť 320 GB/s. Ďalším faktom je to, že konzola Project Scorpio bude síce primárne určená na hranie hier v rozlíšení 4K, no toto rozlíšenie nebude musieť využívať.

Podľa exkluzívnych informácií, ktoré zverejnil portál WindowsCentral, bude konzola vďaka pokročilým technológiám supersamplingu schopná výpočtový výkon pri znížení vykresľovaného rozlíšenia „presmerovať“ radšej na zlepšenie grafických aspektov hry ako sú kvalita textúr, lepšie tiene, či vyhladzovanie hrán. V hrách s natívnou podporou pre 4K síce dôjde k zníženiu rozlíšenia na FullHD, no hra bude vyzerať lepšie a bude plynulejšia. Potešiť by to mohlo hlavne hráčov, ktorí vlastnia FullHD televízory a prechod na 4K zatiaľ nezvažujú.

No koniec-koncov na to, aby si hráči pripravovanú konzolu vychutnali čo najlepšie, predsa len budú potrebovať televízor s podporou 4K rozlíšenia. Project Scorpio bude napríklad obsahovať 4K Blu-ray prehrávač s podporou pre HDR a WCG (Wide Color Gamut). S príchodom konzoly má byť dostupná aj nová verzia rozhrania pre programovanie aplikácií Shader Model 6, ktoré slúži na vytváranie tieňov. Nová verzia sa má vyznačovať väčšou efektivitou, pričom dostupná bude aj pre stávajúcu generáciu konzol zastúpenú modelom Xbox One.

Zdroj: WindowsCentral

10.03.2017

+