Po zverejnení informácií, že spoločnosť Google plánuje do svojho prehliadača Chrome pridať automatické blokovanie, sa ukázalo, že s touto možnosťou sa pohráva dokonca aj Microsoft v prípade prehliadača Microsoft Edge. V tom je momentálne možné reklamu blokovať pomocou inštalácie doplnku tretej strany.
Portál AdAge uviedol, že do diskusií o zabudovaní automatického blokovania sa zapojilo hneď niekoľko veľkých spoločností ako Microsoft, Google, Facebook, ako aj členov spolku Coalition for Better Ads.
Opäť sa spomína situácia, kedy nebude dochádzať k blokovaniu všetkých reklám, ako to býva v prípade doplnkov tretích strán, ale len o odstránení reklám, ktoré nespĺňajú podmienky. Ide o vyskakovacie okná s reklamou, videoreklamy s automatickým prehrávaním a podobné „otravné“ typy reklamy.
Mechanizmy na blokovanie nevyhovujúcej reklamy by sa podľa výsledku rokovaní mohli do prehliadačov dostať ešte pred koncom tohto roka. Cieľom je odstrániť všetky rušíve elementy a zlepšiť tak používateľský zážitok pri prehliadaní webových stránok. Aktuálne majú byť v príprave dlhodobé plány ako tento cieľ dosiahnuť.
Zdroj: AdAge