Nový dizajnérsky jazyk Fluent Design System, teda súbor princípov používaných pri návrhu, úpravách a tvorbe rozhrania, ktoré budú využívať Microsoft, ako aj vývojári aplikácií bol už síce bol oficiálne predstavený a do kútov operačného systému Windows 10 preniká už dlhú dobu, no treba si uvedomiť, že svoju konečnú podobu predstaví až v ďalších veľkých aktualizáciách systému.
Súčasná verzia Creators Update priniesla len prvé náznaky a základy, na ktorých bude ďalej stavať Fall Creators Update, a konečnú verziu by podľa aktuálnych plánov mala priniesť až aktualizácia zatiaľ známa ako „Redstone 4“ plánovaná na jar 2018. S jej príchodom by malo dôjsť k situácii, kedy nové vizuálne prvky nájdeme už prakticky v každom kúte Windows 10. No podobne ako je to v prípade samotného operačného systému, aj Fluent Design System sa bude neustále vyvíjať.
O tejto situácii Microsoft informoval ešte počas konferencie Build 2017, pričom zľahka načrtol aj prvotné plány. Vývojársky tím stručne prezentoval s čím experimentuje pre druhú fázu vývoja a nasadenia nového vizuálneho prevedenia systému a aplikácií. Reč padla na konkrétny prvok, ktorý je označovaný ako „Z-depth layering“.
Za týmto čudesným názvom sa ale ukrýva skutočne zaujímavá vec. Ide o schopnosť používateľského rozhrania vykresľovať klasické 2D aplikácie v 3D prostredí, tak, aby to používateľovi poskytovalo náležitý zážitok. Využitie by to mohlo nájsť hlavne v kombinácii s platformou Windows Mixed Reality pri používaní headsetov. Bez toho by si túto možnosť použvateľ ani nemal ako vyskúšať. Microsoft prezentoval ranú verziu týchto možností, kedy ukázal, že pozadie aplikácie môže byť mierne posunuté a používateľ tým pádom naberá priestorový dojem.
Nakoľko sa Microsoft vo veľkom zameriava na virtuálnu a rozšírenú realitu, nie je žiadnym prekvapením, že aj pri úprave rozhrania sa orientuje týmto smerom. Svoj debut by virtuálna realita mala vo Windows 10 zažiť už na jeseň tohto roka s príchodom Fall Creators Update, ale hlavne so spustením predaja cenovo dostupných headsetov.