Microsoft pracuje s množstvom spoločností na hľadaní možností ako rozšírenú realitu prakticky využiť pre uľahčenie práce v rozličných odvetviach. Zverejnené už boli desiatky príkladov tohto snaženia, či už ide o zdravotníctvo, stavebný priemysel, vojenský priemysel, bankový sektor či školstvo. Najnovším odvetvím, ktoré prejavilo záujem o nasadenie HoloLens je ale letecká preprava.
Letecká spoločnosť Air New Zealand sa pustila do rozsiahleho testovania, ako s využitím HoloLens zlepšiť celkový zážitok cestujúcich. V zverejnenom videu je prezentovaný pohľad stewarda, ktorý na základe spracovaných dát vidí o cestujúcom podrobné informácie ako aktuálne emócie, stravovacie obmedzenia, preferované jedlo a nápoje, či čas, kedy bol naposledy obslúžený. Zobrazovať sa môžu aj podrobnosti o vernostných programoch, v ktorých je cestujúci zapojený, zdravotné informácie a podobne.
HoloLens sa momentálne nachádza stále v štádiu prvotného prototypu a predstava, že by sa letecký personál pohyboval po palube lietadla s nasadenými okuliarmi HoloLens zatiaľ pôsobí úsmevne. Kvôli pomerne krátkej výdrži batérie by boli okuliare navyše využiteľné len na krátkych trasách, s celkovou dĺžkou letu do troch hodín.
Tento projekt ale nie je o okamžitom nasadení HoloLens do reálnej prevádzky. Ide o hlbšie skúmanie toho, akým spôsobom môže využitie rozšírenej reality v budúcnosti zlepšiť starostlivosť o zákazníka a zvýšiť komfort pri cestovaní lietadlom. Pred reálnym nasadením niečoho podobného do prevádzky bude nutné vyriešiť ešte celý zástup technologických a praktických otázok.
Aspoň časť z nich, ako aj základné princípy je preto dôležité podchytiť čo najskôr. A práve o to sa snaží vzájomná spolupráca leteckej spoločnosti Air New Zealand, Microsoftu a vývojárskej firmy Dimension Data, ktorá má vyvíjať špecializovaný softvér ušitý na mieru požiadavkám.