To, že veľkosť dnešných hier sa pohybuje v desiatkach gigabajtov neprekvapí asi žiadneho aktívnejšieho hráča. Hoci na počítačoch sa s tým dá vyrovnať pomerne jednoducho a vzhľadom na kapacity dnešných diskov to nepredstavuje väčší problém, priaznivci konzolového hrania sú na problémy s nedostatkom voľného miesta o trochu náchylnejší. Rizikové je to hlavne v prípade, že konzola je vybavená len 500 GB diskom, z čoho si značnú časť ukrajuje samotný operačný systém, a výmena interného disku za väčší nie je úplne triviálna procedúra.
Na problematiku, kedy veľkosť hry začala naberať neúmerné rozmery, upozornili priaznivci titulu Gears of War 4. Po posledných aktualizáciách sa celková veľkosť totiž začala približovať k ozrutným 130 GB. Vývojárske štúdio The Coalition, ktoré za titulom stojí, sťažnosti zo strany hráčov vypočulo, a v rámci najnovšej aktualizácie „Rise of the Horde“ implementovalo novú kompresnú metódu.
Jej vývoj podľa vyjadrení spoločnosti prebiehal niekoľko mesiacov a okrem zníženia celkovej veľkosti hry má dôjsť aj k zníženiu veľkosti budúcich aktualizácií. Nakoľko súčasná aktualizácia zavádza množstvo zmien, ani ona nie je žiadnym pierkom a hráči sa musia pripraviť na dlhšie sťahovanie. Jej veľkosť sa pohybuje na úrovni 25GB až 29GB.
Po inštalácii ale celková veľkosť titulu bude dosahovať približne 78GB v prípade konzoly Xbox One a 93GB v prípade verzie pre Windows 10. Hoci ide stále o poriadny kúsok miesta na disku, v porovnaní s pôvodnými 130 GB ide o atraktívne zoštíhlenie.