Postavičky Xbox Live Avatar boli pôvodne uvedené pre konzolu Xbox 360 ešte v roku 2008, ako jedna z možností, pomocou ktorej sa jednotliví hráči môžu jasným spôsobom rozlíšiť. Postupom času bol systém rozširovaný o nové možnosti a obsah, aby bol pre hráčom neustále zaujímavý. No s príchodom konzoly Xbox One akosi postupne upadol do zabudnutia. To sa ale Microsoft najnovšie snaží zmeniť a pripravuje prepracovaný systém zameraný na rozmanitosť, tvorivosť a chuť prezentovať sa.
Nové postavy „Avatar 2.0“ prejdú zmenami od základov, a to po stránke vizuálneho prevedenia, ako aj funkčnosti. S plánovanou aktualizáciou pre Xbox One sa tento rok opäť stanú dôležitou súčasťou socializácie konzolových fanúšikov, no doraziť majú aj do Windows 10. Nové modely sú pripravované cez herný engine Unity a používateľom ponúknu slobodu pri výbere toho, ako sa chcú prezentovať v digitálnom svete.