Microsoft už dávnejšie potvrdil, že na konzolách Xbox One a „Project Scorpio“ bude podporovať headsety pre zmiešanú a virtuálnu realitu, pričom ako predbežný termín vytýčil rok 2018. Tieto plány sa ale, zdá sa, čiastočne zmenili a spoločnosť sa plánom ohľadom virtuálnej reality pre Xbox nebude venovať ani počas prezentácie na tohtoročnom veľtrhu E3.
V rozhovore s portálom Polygon sa v tomto duchu vyjadril známy technologický nadšenec Alex Kipman z Microsoftu. Ten uviedol, že Microsoft je momentálne sústredený výhradne na rozšírenú realitu pre počítače.
„Veríme, že pre rozšírenú realitu sú počítače momentálne najlepšou platformou, nakoľko ide o otvorený ekosystém s enormnou používateľskou základňou, ktorá ponúka najlepšie možnosti pre vývojárov, pričom Windows ponúka najviac možností pre spotrebiteľov. Windows bol kolískou pre množstvo technológií a veríme, že to bude platiť aj pre zmiešanú realitu. Vzhľadom na to, koľko úsilia sme venovali zmiešanej realite pre Windows, ako aj naše presvedčenie, že virtuálna realita pre konzoly by mala byť bezdrôtová, sa momentálne zameriavame na budovanej zmiešanej reality pre počítače, nie konzoly, povedal Kipman.“
Keď Microsoft prvýkrát informoval o pripravovanej konzole „Project Scorpio“ oznámil, že bude obsahovať hardvérovovú výbavu pre podporu tých najlepších možností virtuálnej reality, ktoré momentálne nájdeme na počítačoch.
Zmiešané správy tak nedávajú príliš veľkú nádej tomu, že by sme virtuálnu realitu na konzolách Microsoftu videli v dohľadnom čase. Na otázku, či sa zmenili pôvodné plány uviesť headsety v roku 2018 headsety pre Xbox One a „Project Scorpio“ zástupcovia Microsoftu odmietli odpovedať.
Zdroj: TheVerge