Hoci sa vyhľadávač Bing v našich končinách neteší príliš veľkej popularite, v anglicky hovoriacich krajinách je situácia dramaticky odlišná. Aspoň podľa najnovších údajov, na ktoré upozornil Microsoft. Do štatistických údajov boli zahrnuté vyhľadávania na počítačoch, a to aj v rámci webov Yahoo a AOL, nakoľko tie v pozadí bežia na Bingu.
Celosvetovo si Bing medzi vyhľadávačmi ukrojil 9% podiel a mesačne sa tak postará o 12 miliárd vyhľadávaní. V USA má pod palcom až 33% trhu s 5 miliardami vyhľadávaní mesačne.
V rámci Európy sa mu podarilo získať len skromný, 9% podiel s 3 miliardami vyhľadávaní mesačne, pričom najviac sa mu darí v Británii (26%), Francúzsku (19%) a Nórsku (17%).
Čo sa týka ázijských krajín, tu je Bing zodpovedný len za 2 miliardy vyhľadávaní mesačne s celkovým podielom 3%. Najväčšej popularite sa teší v Taiwane (24%) a Hong Kongu (19%).
Podľa zverejnených informácií má Bing vykazovať ročný príjem 5 miliárd dolárov, čo by znamenalo, že prekonáva aj Twitter.
Tieto štatistiky ukazujú, že v anglicky hovoriacich krajinách, kde je Bing dostupný cez viacero služieb, dokáže konkurovať aj gigantovi akým je Google. Vo veľkej miere mu ale pomáha aj to, že ho využíva digitálna asistentka Cortana, ako aj vyhľadávanie zabudované do Windows 10.
Microsoft sa navyše snaží svoj vyhľadávač zatraktívniť aj pre ďalších používateľov, či už pomocou vernostného programu Bing Rewards alebo cez jeho postupné vylepšovanie o zaujímavé funkcie ako sú boti. Či sa mu podarí preraziť aj do ďalších krajinách ešte len uvidíme.
Zdroj: MSPU