Spoločné hranie, takzvaný „crossplay“ patrí zo strany hernej komunity medzi žiadanú vec, ktorá by mohla viacerým hrám vdýchnuť nový život spojením používateľských základní. Hoci sa Microsoft už dlhšiu dobu snaží so spoločnosťou Sony dosiahnuť kompromis, ktorý by v režime viacerých hráčov umožnil prepojiť konzoly, rokovania zatiaľ nepriniesli úspech. Sony totiž doterajšie návrhy zhadzuje zo stola a hráčom tak neostáva nič iné, len naďalej čakať a dúfať, že raz sa predsa len dočkajú.
Pred pár dňami sa v súvislosti s prepojením hráčov na Xbox One a PlayStation 4 odohrala zaujímavá situácia, ktorá poukázala na skutočnosť, že umožniť „crossplay“ nie je vôbec technicky náročné a reálnou prekážkou je jedine postoj spoločnosti Sony. Štúdio Epic Games pri úprave konfiguračných súborov svojej hry Fortnite totiž omylom zaviedlo chybu, vďaka ktorej bolo na krátky čas možné, aby sa v spoločnej hre stretli hráči z konkurenčných konzol.
Na túto skutočnosť upozornili práve majitelia konzoly PlayStation 4, ktorí si všimli, že ich protivníci v móde Battle Royal majú v mene medzeru, ktorá v rámci siete Playstation Network patrí medzi nepovolené znaky. Toto pozorovanie tak vyvolalo značnú zvedavosť. Hráčov s totožnými menami teda vyhľadali cez Xbox Live, kde v rámci konverzácie zistili, že skutočne ide o ľudí s ktorými predtým hrali. Nadšenie z tohto zistenia ale netrvalo príliš dlho.
Krátko na to, ako o situácii informovali média, zverejnilo štúdio Epic Games oficiálne stanovisko, kde uviedlo, že išlo o chybu v konfiguračných súboroch a nie vedomé spustenie režimu spoločného hrania. Predmetná chyba tak bola odstránená v priebehu niekoľkých hodín po odhalení. K udalosti sa následne vyjadril aj šéf Xbox divízie, Phil Spencer, ktorý cez sociálnu sieť Twitter uviedol: „Bol by som rád, kedy to nechali povolené“. Či momentálne nadšenie nejakým spôsobom zapôsobí aj na Sony a obmäkčí tak zamietavé stanovisko, je otázne.
Zdroj: TheVerge