Microsoft sa rozhodol ukončiť výrobu senzoru Kinect pre ovládanie hier pomocou pohybu na konzolách Xbox. V rozhovore pre portál Fast Co Design to potvrdili zástupcovia spoločnosti. Kinect bol predstavený v roku 2010 ako veľká novinka na poli ovládania hier pre konzolu Xbox 360. Pomocou 3D kamery dochádzalo k sledovaniu hĺbky scény, a tým k identifikácii hráčov a pohybov, pomocou ktorých boli hry ovládané.
V začiatkoch sa Kinect tešil značnej popularite a predaje dosahovali výborné čísla. Microsoft ho aj preto postupne vylepšoval. Verzia pre Xbox One dostala novú technológiu, vďaka ktorej bolo možné rozpoznávať aj veci ako výrazy tváre, natočenie kĺbov alebo dokonca aj srdcový pulz.
Kinect bol pôvodne zamýšľaný ako neoddeliteľná súčasť novej konzoly, bez ktorej by ju nebolo možné používať, no od tohto rozhodnutia bolo nakoniec upustené. Svet sa totiž spamätával z kauzy ohľadom špionážnych možností systémov NSA a neustále pripojená kamera by u ľudí jednoducho neprešla.
Pri uvedení konzoly Xbox One sa ale Microsoft rozhodol, že svoj senzor dostane k viacerým používateľom tak, že ho spravil súčasťou balenia konzoly Xbox One. To sa ale ukázalo ako problematické rozhodnutie. Nielenže kvôli tomu bola konkurenčná konzola PlayStation 4 lacnejšia o 100 dolárov, no niektorí hráči jednoducho nemali o Kinect záujem. Microsoft na situáciu preto neskôr reagoval tým, že Xbox One začal ponúkať v baleniach bez Kinectu, čím odstránil cenový rozdiel.
Plánované masívne rozšírenie Kinectu tak nakoniec neprešlo a používatelia sa priklonili ku gamepadom. Podľa dostupných informácií sa od uvedenia na trh v roku 2010 doteraz predalo približne 35 miliónov kusov Kinectu. Väčšinu z toho pritom majú predstavovať kúsky pre Xbox 360. Toto číslo pravdepodobne príliš nenarastie, nakoľko momentálne už bežia len dopredaje skladových zásob a po ich vypredaní už Kinect nebude možné zakúpiť.
Microsoft uvádza, že hoci výroba bola zastavená, technológia mapovania hĺbky scény ako taká nekončí. Používa ju totiž v okuliaroch HoloLens pre rozšírenú realitu. Dostupný model HoloLens má používať jej štvrtú verziu a pripravovaný nástupca sa má dočkať vylepšenia v podobe piatej verzie tejto technológie. Kinect taktiež pomohol pri návrhu kamier pre funkciu Windows Hello, ktoré používateľa do systému prihlasujú práve pomocou rozpoznávania tváre. Niektoré z technológií majú byť dokonca používané aj v najnovších headsetoch pre Windows Mixed Reality.