V oceánoch končí každoročne niekoľko miliónov ton plastového odpadu, ktoré ohrozujú nielen ekosystém vôd vrátane koralových útesov, ale majú zlý vplyv aj na zdravie morských živočíchov a ľudí. Ak sa s tým nič neurobí, podľa odhadov sa do roku 2025 v oceánoch ocitne 150 miliónov ton plastov.
Bojovať proti tomu sa rozhodla aj technologická spoločnosť spolu s organizáciou Lonely Whale, ktoré si dali za cieľ obmedziť množstvo plastového odpadu, a to vo veľkom štýle. V priebehu piatich rokov chcú vodný svet uchrániť od 1,36 miliónov kilogramov odpadu, čo zodpovedá 66 miliónom plastových fliaš.
Projekt NextWave už medzičasom získal podporu agentúry Spojených národov UN Environment, a pripojili sa aj veľké spoločnosti ako General Motors, Trek Bicykle či Van de Sant. Konzorcium chce spolu s neziskovými organizáciami a vedeckou komunitou vyvinúť trvalo udržateľný model využívania plastov, ktoré by inak smerovali do morí a oceánov.
Popri snahe zastaviť vyhadzovanie obrovského množstva plastov do oceánov, je dôležité, aby každá firma prehodnotila svoju „plastovú stopu“ a úplne eliminovala, alebo výrazne znížila využívanie nerecyklovateľných plastov. Preto sa spoločnosti zapojené do projektu NextWave zaväzujú taktiež obmedziť ich využívanie v prevádzke a v celom zásobovacom reťazci.
Iniciatíva NextWave vzišla z partnerstva medzi spoločnosťou Dell a neziskovkou Lonely Whale, v rámci ktorého sa od roku 2015 s využitím virtuálnej reality vzdelávajú firmy aj spotrebitelia na tému rizík, ktoré vznikajú vyhadzovaním desiatok ton plastov do oceánov.
Dell pritom nie je v oblasti ochrany prírody nováčikom. Dlhodobo podporuje rozličné programy zamerané na recykláciu odpadov a využívanie obnoviteľných zdrojov energie. Začiatkom roku 2017 dokonca spustil vlastný pilotný projekt eliminácie plastov a zapojil sa do environmentálneho programu UN Clean Seas, v rámci ktorého podniklo 33 krajín sveta opatrenia na zníženie odpadu smerujúceho do morí a oceánov.