ČSOB, jedna z najväčších bánk na slovenskom trhu pristúpila k rozhodnutiu od 15. marca 2018 kompletne ukončiť podporu svojej bankovej aplikácie určenej pre mobilné platformy Windows Phone a Windows 10 Mobile.
Ako hlavný dôvod stojaci za týmto rozhodnutím zastúpenie ČSOB uvádza skutočnosť, že platforma sa už nerozvíja a nie je výrobcom podporovaná, preto pre ňu banka ďalej nebude rozvíjať svoje služby. K rozhodnutiu nepochybne prispelo aj to, že smartfóny s uvedenými systémami využíva už len mizivá časť populácie a údržba, čim ďalší rozvoj aplikácie tak stráca svoje opodstatnenie.
S cieľom zabezpečiť maximálnu bezpečnosť služieb mobilného bankovníctva zastavujeme k 15. marcu 2018 podporu aplikácie ČSOB SmartBanking a jej poskytovanie pre mobilné telefóny s operačným systémom Windows Phone. Po tomto dátume nebude možné využívať služby ČSOB SmartBankingu na telefónoch s operačným systémom Windows Phone/Windows 10 Mobile.
ČSOB dotknutých klientov o blížiacom sa konci aplikácie ČSOB SmartBanking začala upozorňovať počas minulého týždňa, teda s dvojmesačným predstihom, pričom ako uvádza hovorkyňa banky Anna Jamborová, dochádza k tomu prostredníctvom e-mailov, poštovej korešpondencie, ako aj priamych telefonátov tak, aby mali k dispozícii všetky potrebné informácie. V súčasnosti ide zhruba o 1% z celkových klientov.
K 15. marcu bude aplikácia ČSOB SmartBanking odstránená z ponuky digitálneho obchodu Microsoft Store a taktiež ju už nebude možné využívať pre prístup k službám ČSOB ani v prípade, že si ju klienti nainštalujú pred uplynutím tohto termínu.
ČSOB uvádza, že svoju pozornosť bude venovať rozvoju aplikácií pre zariadenia s operačnými systémami Android a iOS, kde sa klienti môžu tešiť na zaujímavé novinky. Čo sa týka používateľov smartfónov so systémom Windows Phone/Windows 10 Mobile, tí sa pre prístup k bankovníctvu budú musieť spoľahnúť už len na klasické webové rozhranie internet bankingu.