Oficiálna podpora pre hranie s klávesnicou a myšou na konzole Xbox One bola potvrdená ešte pred dvomi rokmi, no dodnes sa objavujú len jej náznaky a použiteľnej implementácie sme sa zatiaľ nedočkali.
Pre konzoly ale existujú špecializované adaptéry, ktoré dokážu interpretovať vstupy z klávesnice a myši alebo je dokonca možné siahnuť priamo po sete, ktorý kombinuje gamepad klávesnicového typu a tradičnú myš.
Ide o bežné príslušenstvo a adaptéry sa dajú pomerne jednoducho zohnať a hlavne bez obáv používať. Príkladom sú kúsky XIM 4, CronusMax alebo set HORI Tactical Assault Commander Pro One.
Ich majitelia napríklad v FPS hrách získavajú badateľne vyššiu presnosť pri mierení, čo sa hráčom s tradičným gamepadom prirodzene nepáči. S rozšírením popularity hier ako PlayerUnknown’s Battlegrounds tak narastajú aj obavy, že takéto zariadenia rivalom poskytujú neférovú výhodu.
S otázkou, či Microsoft proti tomu plánuje zasiahnuť sa preto obrátili na Mika Ybarru, korporátneho viceprezidenta hernej divízie.
Ten hráčov príliš nepotešil, nakoľko jasne povedal, že povolenie alebo zakázanie takýchto zariadení je čisto v kompetencii tvorcov konkrétnych hier. Microsoft do toho nezasahuje, nakoľko existujú situácie, kedy sú podobné zariadenia opodstatnené – napríklad ich používajú ľudia s postihnutím, ktorí by sa do hrania inak nemohli pustiť.
Existujú však aj hry, kde sa do boja proti sebe môžu zapojiť konzoloví a počítačoví hráči. Príkladom je Gears of War 4, kde bol počas minulého roka práve za týmto účelom pridaný multiplatformový režim. Ide však o voliteľnú možnosť a pokiaľ má niekto pocit, že „PCčkári“ majú príliš veľkú výhodu, jednoducho sa tu nezapojí.
Zdroj: MSPU