Vývojári z Bohemia Interactive začiatkom februára oznámili, že zombie survival hra DayZ sa tohto roku dočká svojho debutu na konzolách rodiny Xbox One. Rovnako ako v prípade titulu Playerunknown’s Battlegrounds, aj tu bude využitý program Xbox Game Preview, nakoľko technicky pôjde o predčasný prístup a na finalizovaní hry sa bude naďalej pracovať.
Hry s predčasným prístupom nie sú dnes ničím zvláštnym, no v prípade DayZ je ale situácia trochu komplikovanejšia. Verzia pre počítače nie dokončená ani po piatich rokoch a stále ju sprevádza množstvo nedostatkov.
Herná komunita s tým prirodzene nie je stotožnená a značná časť niekdajších fanúšikov sa už presunula k iným titulom. Ohlásený príchod na konzoly preto sprevádzajú obavy.
Vývojári sa snažia tak trochu situáciu upokojiť a všetkým vysvetliť, že herný zážitok na konzolách nebude zlý. Už teraz, počas prípravy, má DayZ na konzole Xbox One X pri Full HD rozlíšení dosahovať 50 až 60 snímok za sekundu. Prebehnúť by pritom mala ešte ďalšia optimalizácia.
It’s all work in progress, but we’re already peaking at 50-60 FPS in 1080p on Xbox One X and we plan to support 4K@30 FPS. We’ll see where we end up though!
— DayZ Development (@dayzdevteam) March 21, 2018
Na najnovšej konzole Xbox One X je plánovaná aj podpora pre hranie v 4K rozlíšení so stabilnými 30 snímkami za sekundu, hoci vývojári nespomínajú kedy presne má pribudnúť. Spomenuté nebolo ani to, čo majú očakávať hráči na konzolách Xbox One a Xbox One S.
V rámci prvotnej prezentácie konzolovej verzie sa však vývojári nechali počuť, že pridanie podpory pre takzvaný „cross-play“ nie je pravdepodobné, kvôli zachovaniu vyváženej hrateľnosti.
That’s unlikely – while it’s perfectly viable from the technology perspective, we’d rather not mix PC and console players because it would cause a noticeable disbalance in gameplay.
— DayZ Development (@dayzdevteam) March 22, 2018