Významná analytická spoločnosť IDC v uplynulých dňoch zverejnila svoju prognózu pre oblasť virtuálnej a rozšírenej reality v nadchádzajúcom období 2018 až 2022.
Predaj takzvaných headsetov a spriaznených riešení má v roku 2022 dosahovať objem 68,9 milióna kusov, čo v horizonte piatich rokov predstavuje konštantný rast 52,5%.
Napriek tomu, že v roku 2017 neboli naplnené očakávania, IDC predpovedá, že situácia sa k lepšiemu zmení už tento rok. Kombinovaný celosvetový predaj riešení virtuálnej a rozšírenej reality má medziročne vykázať 48,5% rast s predajom v objeme 12,4 milióna riešení pre koncového zákazníka.
Podpísať sa na tom má zvýšený záujem zo strany konzumentov obsahu, ako aj zo strany výrobcov, ktorí predstavia nové, lákavejšie produkty a spôsoby pre využitie AR/VR. Veľký potenciál majú mať produkty Oculus Go, HTC Vive Pro a Lenovo Mirage Solo.
Na ústupe sú podľa IDC hlavne okuliare na virtuálnu realitu určené pre smartfóny. Záujem sa má presúvať na tradičnejšie modely pre používanie s počítačmi, či dokonca samostatne.
Počas minulého roka malo svetom virtuálnej a rozšírenej reality, výraznejšie zarezonovať uvedenie headsetu Star Wars: Jedi Challenges (Lenovo Mirage AR), ktorý zaznamenal vysoké čísla predajnosti počas vianočných sviatkov. IDC ale spomína aj uvedenie produktov platformy Windows Mixed Reality od výrobcov Acer, ASUS, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo a Samsung.
O produkty rozšírenej reality budú podľa prognózy záujem naďalej prejavovať firmy, čo je spôsobené hlavne ich vysokou cenou a prílišnou komplexnosťou z pohľadu bežného používateľa.
Zdroj: IDC