MojWindows

S príchodom Xbox One X sa množstvo herných štúdií pustilo do úpravy svojich hier, aby naplno dokázali využiť potenciál novej konzoly a hráčom tak ponúkli vynikajúci grafický zážitok. To sa stalo aj v prípade akčnej sci-fi hry Quantum Break z produkcie štúdia Remedy Entertainment, hoci tu sa to nezaobišlo bez problémov.

Vývojári pôvodne hlásili, že hra sa dočká natívneho 4K rozlíšenia, no neskôr bolo z týchto plánoch upustené a novým cieľom sa stalo 1440p pri stabilných 30 snímkach za sekundu. Aj dosiahnutie tohto cieľa sa ale ukázalo byť značne komplikovanejším, než sa pôvodne očakávalo.

Po vydaní bezplatnej aktualizácie pre Xbox One X, ktorá toto rozlíšenie priniesla spolu s niekoľkými grafickými vylepšeniami, sa hráči začali hromadne sťažovať na množstvo vizuálnych problémov – nesprávne osvetlenie scén, či vykreslenie textúr, ktoré značne znižovali celkový dojem.

Vývojári sa preto opätovne museli pustiť do práce a pokúsiť sa tieto nedostatky odstrániť. Na novej aktualizácii pracovali od novembra, pričom k hráčom sa dostáva až počas tohto týždňa. Toto čakanie by však malo stáť za to, nakoľko práve pomocou nej by mala byť vyriešená väčšina, ak nie všetky, doterajšie grafické neduhy.

Zaujímavé je to, že hoci podľa vývojára Thomasa Puha má aktualizácia dosahovať veľkosť okolo 400 MB, hráči hlásia, že na ich konzolách sa sťahujú dáta v objeme 55 až 59 GB.

Náš tip
Quantum Break – koniec času je na dohľad | Recenzia

09.03.2018

+