Phil Spencer, súčasný výkonný riaditeľ hernej divízie Microsoftu, sa koncom minulého týždňa vyjadril ku kritike zo strany hráčov, ktorí Xboxu vyčítajú, že túto konzolovú generáciu nedokáže držať tempo s konkurenciou.
Napriek uvedeniu momentálne najvýkonnejšej konzoly na trhu, zavádzaniu nových služieb ako napríklad Xbox Games Pass a vylepšovaniu systému, hrá Microsoft podľa hlasu hernej komunity stále druhé husle. Spôsobené je to najmä nedostatkom exkluzívnych titulov, ktoré by naplno využili potenciál novej konzoly a hráčov „prilepili k obrazovkám“.
Our hardware took time, our service/platform/BC took time and continuing to grow our 1P will take time. A high quality and diverse 1P (yes, with SP) built the right way is our goal and what our customers deserve. We can have similar results to what we've seen in hw and platform.
— Phil Spencer (@XboxP3) April 13, 2018
Na druhej strane, Sony so svojou konzolou PlayStation 4 dokázala ponúknuť množstvo prvotriednych a hráčmi i kritikmi oceňovaných hier s vynikajúcim príbehom a grafickým podaním. Microsoft sa síce tiež snaží hráčom ponúknuť skvelé konzolové exkluzivity, no v ostatnej dobe ako keby tak celkom nestíhal s dychom.
Síce predstavil viacero zaujímavých titulov ako napríklad Cuphead, ReCore, nové prírastky do série Forza, pokračovanie Gears of War, či multiplayerové akcie Sea of Thieves a PUBG, no prílev prepracovaných exkluzivít pre rodinu Xbox One nie je práve ideálny.
Situáciu by mala zlepšiť už tohtoročná výstava E3, čo naznačuje jednak Microsoft, ako aj Spencer, sľubujúci ďalší príval vysokokvalitných a rôznorodých herných zážitkov, ktoré si hráči zaslúžia. Zároveň však priznáva, že vytvorenie prvotriednych exkluzivít nejaký ten čas potrvá.
Microsoft nespí na vavrínoch a nejaké tie plány pre budúcnosť rozhodne má. Nedávno sme sa napríklad dozvedeli, že vytvoril novú divíziu zameranú na takzvaný cloud gaming a počas tohto týždňa dokonca posilnil svoje rady o ďalšie zvučné meno herného odvetvia.
K výkonnému vedeniu Microsoft Studios sa pripojil Darrell Gallagher, niekdajšia hlava štúdia Crystal Dynamics, ktorý v oblasti produkcie hier za dva desaťročia nazbieral obrovské množstvo skúseností. Počas svojej kariéry si prešiel štúdiami Activision, Rockstar Games, či Square Enix. Stál napríklad aj v pozadí úspešného rebootu obľúbených dobrodružstiev legendárnej archeologičky Lary Croft.
Nová krv v Microsoft Studios by mohla priniesť práve potrebný impulz pre intenzívny vývoj tak žiadaných exkluzivít. Microsoft pritom v súvislosti s novou posilou už teraz avizuje, že viac dôležitých informácií sa dozvieme na výstave E3, ktorá bude najväčšou akú sme kedy zažili. Dúfajme, že to tak skutočne bude.