Phil Spencer, súčasný výkonný riaditeľ hernej divízie Microsoftu, sa koncom minulého týždňa vyjadril ku kritike zo strany hráčov, ktorí Xboxu vyčítajú, že túto konzolovú generáciu nedokáže držať tempo s konkurenciou.
Napriek uvedeniu momentálne najvýkonnejšej konzoly na trhu, zavádzaniu nových služieb ako napríklad Xbox Games Pass a vylepšovaniu systému, hrá Microsoft podľa hlasu hernej komunity stále druhé husle. Spôsobené je to najmä nedostatkom exkluzívnych titulov, ktoré by naplno využili potenciál novej konzoly a hráčov „prilepili k obrazovkám“.
Na druhej strane, Sony so svojou konzolou PlayStation 4 dokázala ponúknuť množstvo prvotriednych a hráčmi i kritikmi oceňovaných hier s vynikajúcim príbehom a grafickým podaním. Microsoft sa síce tiež snaží hráčom ponúknuť skvelé konzolové exkluzivity, no v ostatnej dobe ako keby tak celkom nestíhal s dychom.
Síce predstavil viacero zaujímavých titulov ako napríklad Cuphead, ReCore, nové prírastky do série Forza, pokračovanie Gears of War, či multiplayerové akcie Sea of Thieves a PUBG, no prílev prepracovaných exkluzivít pre rodinu Xbox One nie je práve ideálny.
Situáciu by mala zlepšiť už tohtoročná výstava E3, čo naznačuje jednak Microsoft, ako aj Spencer, sľubujúci ďalší príval vysokokvalitných a rôznorodých herných zážitkov, ktoré si hráči zaslúžia. Zároveň však priznáva, že vytvorenie prvotriednych exkluzivít nejaký ten čas potrvá.
Microsoft nespí na vavrínoch a nejaké tie plány pre budúcnosť rozhodne má. Nedávno sme sa napríklad dozvedeli, že vytvoril novú divíziu zameranú na takzvaný cloud gaming a počas tohto týždňa dokonca posilnil svoje rady o ďalšie zvučné meno herného odvetvia.
K výkonnému vedeniu Microsoft Studios sa pripojil Darrell Gallagher, niekdajšia hlava štúdia Crystal Dynamics, ktorý v oblasti produkcie hier za dva desaťročia nazbieral obrovské množstvo skúseností. Počas svojej kariéry si prešiel štúdiami Activision, Rockstar Games, či Square Enix. Stál napríklad aj v pozadí úspešného rebootu obľúbených dobrodružstiev legendárnej archeologičky Lary Croft.
Nová krv v Microsoft Studios by mohla priniesť práve potrebný impulz pre intenzívny vývoj tak žiadaných exkluzivít. Microsoft pritom v súvislosti s novou posilou už teraz avizuje, že viac dôležitých informácií sa dozvieme na výstave E3, ktorá bude najväčšou akú sme kedy zažili. Dúfajme, že to tak skutočne bude.