Microsoft plánuje ďalšiu generáciu okuliarov HoloLens pre rozšírenú realitu predstaviť už tento rok. Informoval o tom portál TheVerge s odvolaním sa na zdroje oboznámené s plánmi, ako aj portál Thurott, ktorý mal získať prístup k interným dokumentom spoločnosti Microsoft a okrem iného prezradil plány týkajúce sa uvedenia novej generácie herných konzol Xbox.
Pre prezentáciu HoloLens 2 má byť zvolený rovnaký prístup ako to bolo v prípade digitálnej tabule Surface Hub 2. To znamená, že v druhej polovici roka bude zverejnená len časť informácií, pričom technické detaily a informácie o cene aj dostupnosti si Microsoft nejaký ten čas ešte nechá pre seba.
Produkt je podľa zdrojov pripravovaný pod kódovým označením Sydney a medzi hlavné vylepšenia v porovnaní s prvou generáciou má patriť zlepšené zorné pole a použitie ARM procesora s cieľom predĺžiť dobu prevádzky na batériu. Okuliare zároveň majú byť ľahšie, pohodlnejšie na používanie a podstatne lacnejšie.
Používať budú špecializovaný koprocesor určený pre výpočty súvisiace s umelou inteligenciou a najnovšiu generáciu Kinect senzoru, ktorý je prepojený s cloudovými riešeniami Azure AI. Túto dvojicu informácií pritom potvrdil samotný Microsoft.
Operačným systémom má byť Windows 10 vo verzii upravenej pre prácu s prvkami rozšírenej reality.
Introducing Project Kinect for Azure, the most powerful sensor kit with spatial human and object understanding. #MSBuild pic.twitter.com/k1UxoGhtXs
— Microsoft (@Microsoft) May 7, 2018
Aktuálne plány spoločnosti počítajú s riadnym uvedením HoloLens 2 na prvý kvartál 2019 a podľa dostupných informácií tento termín zatiaľ stíhajú dodržať.
Doplnené 19.6.2018
Informácie o dátume uvedenia s odvolaním sa na svoje vlastné zdroje potvrdil aj portál Engadget. Predmetný zdroj verí, že uvedenie HoloLens 2 prebehne počas januára, pravdepodobne okolo termínu veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2019 (8. – 11. januára).
Okrem toho dodáva, že použitý bude úplne nový procesor XR1 od spoločnosti Qualcomm, ktorý bol predstavený len nedávno a vytvorený je pre „poskytovanie vysoko kvalitných zážitkov“ virtuálnej a rozšírenej reality.