Hoci pôvodné plány Microsoftu počítali s podporou virtuálnej a rozšírenej reality pre konzoly rodiny Xbox One, pozitívne ladené odpovede postupom času začali nahrádzať neisté vyjadrenia a k dnešnému dňu to vyzerá tak, že konzoly nateraz jednoducho vypadli z rovnice.
Počas minulého roka Alex Kipman uviedol, že Microsoft je sústredený na rozšírenú realitu pre počítače, nakoľko ide o platformu, ktorá ponúka ideálne možnosti pre vývojárov aj konzumentov obsahu. Na otázku, či sa naďalej počíta aj s konzolami, hoci aj v neskoršom časovom horizonte, sme sa vtedy ale odpovede nedočkali.
Tá, zdá sa, prichádza až teraz. Počas nedávneho herného veľtrhu E3 2018 marketingový riaditeľ Mike Nichols v rozhovore pre portál GamesIndustry.biz povedal jasne, že žiadne konkrétne plány ohľadom virtuálnej a rozšírenej reality pre Xbox momentálne neexistujú.
Nemáme žiadne konkrétne plány pre Xbox, ktoré by sa týkali virtuálnej alebo rozšírenej reality. Túto oblasť sme vnímali a naďalej vnímame tak, že počítače sú pravdepodobne najlepšou platformou pre pohlcujúce zážitky virtuálnej a rozšírenej reality. Ako otvorená platformy jednoducho umožňujú rýchlejší a výraznejší pokrok.
[V prípade konzol Xbox] sa zameriavame na zážitky, ktoré si hráči môžu vychutnať na televízore, a práve tie by sme radi čo najviac rozšírili.
Informácie potvrdil aj hovorca spoločnosti Microsoft v oficiálnom stanovisku, kde uvádza:
Vzhľadom na príležitosť, ktorú vytvorila platforma Windows Mixed Reality, a pretože veríme, že používateľský zážitok bude nateraz najlepší na počítačoch, našu pozornosť sústredíme týmto smerom. Ohľadom rozšírenej reality pre konzoly momentálne nemáme čo povedať.
Prehnaná dávka optimizmu
Pri predstavení konzoly Xbox One X šéf Xbox divízie, Phil Spencer, hovoril o hardvéri vytvorenom s cieľom konzolový svet viesť smerom k hraniu v 4K rozlíšení a k virtuálnej realite vysokej kvality. Dokonca zdôraznil, že konzola ponúkne prémiové zážitky vo virtuálnej realite bez potreby obetovať výkon.
Pôvodne vytýčené plány ale zjavne boli až príliš optimistické a trh, ktorý sa sústreďuje okolo virtuálnej reality sa zo strany zákazníkov nedočkal dostatočne veľkého záujmu a potrebného rastu. Priznal to aj samotný Spencer, ktorý bol dlhý čas nadšeným zástancom myšlienky virtuálnej reality pre konzolových hráčov.
Postupom času si ale mal uvedomiť, že na to stále nie je ten pravý čas a celý trh je ešte roky vzdialený od cenovo dostupných riešení, ktoré budú skutočne fungovať podľa očakávaní zákazníka. V tomto duchu sa vyjadril ešte v roku 2017…