Podpora pre klávesnicu a myš na konzole Xbox One je dlhodobo spomínanou témou, a to aj zo strany Microsoftu, no jej reálneho nasadenia sme sa, s výnimkou hry Minecraft, dodnes nestretli.
Mike Ybarra, korporátny viceprezident Xbox divízie počas veľtrhu E3 prezradil, že vývojári túto podporu síce môžu implementovať do UWP hier, no zatiaľ sa nepočíta s jej širokým nasadzovaním, a spoločnosť stále zbiera a vyhodnocuje spätnú väzbu.
Microsoft napriek tomu začiatkom roka začal vývojárov oboznamovať so svojimi plánmi ohľadom podpory klávesnice a myši na Xbox One.
Z dokumentov, ktoré získal portál WindowsCentral je jasné, že v spolupráci s firmou Razer plánoval túto podporu pomocou aprílovej aktualizácie implementovať minimálne do vývojárskych kitov.
Použiteľné by pritom mali byť všetky myšky, ktoré vo Windows 10 fungujú so základnými ovládačmi, vrátane bezdrôtových modelov používajúcich takzvaný dongle.
Okrem toho sa počítalo s pridaním podpory pre osvetlenie Razer Chrome RGB priamo v konzolových hrách.
Súčasťou získaných materiálov sú aj pravidlá a odporúčania ako vývojári majú postupovať pri zavádzaní podpory do svojich produktov, napríklad aby zachovali rovnováhu v tituloch s režimom viacerých hráčov.
Spomínané je aj špeciálne príslušenstvo, ktoré emuluje správanie gamepadu, pričom reálne ide klávesnicu alebo myš, čo hráčom poskytuje určitú konkurenčnú výhodu najmä v strieľačkách. Príkladom je HORI Tactical Assault Commander Pro One.
Microsoft preto počítal so zavedením aplikačného rozhrania, ktoré dokáže takéto príslušenstvo identifikovať a zablokovať.
Podľa portálu TheVerge, ktorý sa odvoláva na svoje zdroje oboznámené s plánmi, spolupráca prinesie reálne výsledky už na jeseň tohto roka.
Zdroj: WindowsCentral, TheVerge