MojWindows

Nedávno zverejnené finančné výsledky za posledný kvartál fiškálneho roka 2017/2018 pozitívne prekvapili investorov aj analytikov, a zároveň ukázali, že Microsoft dosahuje pomerne zaujímavé výsledky aj v oblasti herného priemyslu.

Obrat z tejto oblasti dosiahol za posledné tri mesiace 2,29 miliárd dolárov, čím vykázal rast o 39%. Za celý fiškálny rok sa príjmy z herného segmentu prehupli jemne cez 10 miliárd, čo ukazuje, že Microsoft má, napriek kritike na nedostatok exkluzívneho obsahu, hráčom stále čo povedať.

Napríklad službu Xbox Live využíva približne 57 miliónov aktívnych používateľov. Do tohto čísla sú pritom započítaní len ľudia, ktorí sa k službe prihlásili v priebehu posledného mesiaca, v tomto prípade by to mal byť jún 2018.

Hoci stále nepoznáme oficiálne čísla týkajúce sa predajov konzol rodiny Xbox One, dostupné informácie hovoria jasne – súčasnej konzolovej generácii v predajoch kraľuje Sony. To ale neznamená, že Microsoft je stratený, služba Xbox Live má solídnu používateľskú základňu, na ktorej sa dá ďalej kvalitne budovať.

Nehádže preto uterák do ringu, práve naopak, svoju oddanosť hernej komunite opakovane zdôrazňuje. Phil Spencer, hlava hernej divízie, počas prezentácie na tohtoročnom veľtrhu E3 2018 informoval o nemalých investíciách, ktoré spoločnosť podnikla s cieľom v dohľadnej dobe hráčom ponúknuť prepracovaný a vysoko kvalitný obsah.

Pod svoje krídla získala viacero prominentných vývojárskych štúdií a vývojárov zvučných mien, ako napríklad Undead Labs (State of Decay), PlayGround Games (Forza), Ninja Theory alebo Compulsion Games (We Happy Few). Zároveň vo vlastnej réžii otvorila aj nové kalifornské štúdio Initiative.

Potvrdené bolo to, o čom sa hovorilo už dlhšiu dobu – Microsoft pracuje na službe pre streamovanie hier. Zatiaľ síce o ide skôr o hudbu budúcnosti, no už teraz je na trhu niekoľko veľkých hráčov, ktorí sa tejto sfére venujú. Príkladom je Nvidia so svojou službou GeForce NOW. Microsoft si tak nemôže dovoliť zaspať na vavrínoch.

Nadšenie z výsledkov a záväzky voči hernej komunite priznáva aj generálny riaditeľ Satya Nadella, vo všeobecnosti vnímaný skôr ako „muž cloudu“. Počas konferenčného hovoru s investormi a analytikmi zdôraznil, že Microsoft „agresívne investuje do obsahu, komunity a cloudových služieb pre hráčov“. Na základe kontinuálnych zlepšení v aktuálnom štvrťroku (júl až september 2018) očakáva rast príjmov hernej divízie na úrovni približne 15%.

V hernej sfére nasledujeme široké možnosti, od spôsobu ako sú hry vytvárané a distribuované, až po to, ako sú hrané a sledované. Tento [fiškálny] rok sme tu vôbec po prvýkrát prekonali obrat v objeme 10 miliárd dolárov. Agresívne investujeme do obsahu, komunity a cloudových služieb, tak aby sme rozšírili ich použitie a prehĺbili prepojenie s hráčmi.

Náš tip
Oficiálna aplikácia Xbox časom ponúkne viac možností pre hráčov PC hier

Zdroj: DualShockers

23.07.2018

+