Microsoft ešte počas tohtoročnej vývojárskej konferencie Build 2018 prezradil, že operačný systém Windows 10 a jeho jednotlivé súčasti čakajú viaceré zmeny, pričom niečo z toho aj priblížil. Jednou z oblastí, na ktoré sa rozhodol zamerať dôslednejšie, je digitálny obchod Microsoft Store.
Tu sme za ostatné mesiace mohli vidieť už viacero úprav, či už ide o zmenu po dizajnovej stránke alebo zavádzanie nových možností ako je napríklad nákupný košík, vzdialené spustenie inštalácie aplikácií či zoznam želaní. Okrem toho je cieľom vyriešiť aj pomerne vážny problém, kedy používatelia často ani nevedia, čo všetko môžu v digitálnom obchode nájsť.
Ako informoval portál WindowsCentral, obchod Microsoft Store už dlhšiu dobu prechádza intenzívnymi zmenami, ktoré softvérový gigant zatiaľ testuje vo vlastnej réžii a v ráde týždňov by sa mali dostať aj k bežným používateľom Windows 10.
Prvou výraznou zmenou je nové správanie navigačného panelu. Ten už nebude statickým prvkom zobrazujúcim pevne zadané oblasti, namiesto toho sa ponuka bude aktívne meniť, na základe toho, v akej kategórii používateľ práve niečo vyhľadáva.
Napríklad, ak sa presunie do oblasti hier, ponuka bude zobrazovať rôzne podkategórie súvisiace s hrami – hry pre PC, Windows Mixed Reality a Xbox. V prípade, že ďalej zvolí Xbox, ponuka sa opäť aktualizuje a zobrazovať bude relevantný obsah – hry pre Xbox, Xbox Game Pass, službu Mixer, príslušenstvo pre konzoly a podobne.
Ďalšou pripravovanou novinkou bude zabudovanie možnosti pre správu služieb s mesačným predplatným. Služby ako Xbox Live, Xbox Game Pass alebo Office 365 bude možné spravovať priamo cez aplikáciu, vďaka čomu odpadne potreba presúvať sa na webovú lokalitu konta Microsoft. Novú vizuálnu podobu dostane aj okienko s informáciami o aktuálne prihlásenom účte.
Spomínaný problém, kedy používateľ nevie, čo všetko obchod ponúka, má vyriešiť nová záložka „všetky oblasti“. Práve tá má zoskupovať celkový prehľad všetkých dostupných kategórií a obsahu.
Zatiaľ síce ide skôr o jemné úpravy, no tie jasne naznačujú, že Microsoft chce svoj obchod dostať do pozície, kedy bude plne schopný konkurovať ostatným digitálnym obchodom, ba čo viac, pre používateľa bude praktickým pomocníkom pre výber a inštaláciu aplikácií, správu služieb, a na niektorých trhoch aj pri nákupe hardvéru.
Zdroj: WindowsCentral