Microsoft počas vývojárskej konferencie Build 2018 oznámil, že výrazne zníži podiel, ktorý si necháva za každý sprostredkovaný predaj v Microsoft Store.
Zatiaľ čo pôvodne si za sprostredkovanie bral až 30 %, po novom to malo byť len 5% pri priamom prístupe k obsahu, prípadne 15 % pokiaľ sa zákazník k obsahu dostal cez odporúčania alebo inú propagáciu sprostredkovanú Microsoftom.
Vyzeralo to na dobrý spôsob ako prirodzeným spôsobom stimulovať záujem vývojárov o predávanie svojich produktov cez Microsoft Store, a tým rozšíriť ponuku o nové, atraktívne aplikácie.
Zmena mala vôjsť do platnosti ešte počas roka 2018, pričom sa týkala všetkého obsahu, vrátane nákupov obsahu priamo v aplikáciách. Zahrnuté neboli len hry a herný obsah.
Ako sa však ukázalo, k žiadnej zmene doteraz bohužiaľ nedošlo. Na túto skutočnosť upozornil portál Petri.com, ktorý vyspovedal viacerých vývojárov stojacich za produktami ponúkanými cez Microsoft Store. Tí potvrdili, že ešte aj v decembri 2018 im boli zisky vyplácané po starom, teda len vo výške 70 % z predajnej ceny.
Na situáciu reagoval aj priamo Microsoft, ktorý uviedol, že na zmene súčasnej štruktúry poplatkov pre Microsoft Store sa pracuje už dlhšiu dobu, no vyžaduje to dodatočný čas, aby všetko bolo dotiahnuté do správnej podoby. Akonáhle dôjde k ohláseným zmenám, dotknuté strany o tom informuje a informácie zverejní aj na sprievodnej stránke.
Od pôvodného plánu teda nebolo upustené, Microsoft akurát zanedbal kľúčovú komunikáciu. Microsoft Store sa pritom stále neteší príliš veľkej popularite a potrebuje každú pomocnú ruku. Človek by preto povedal, že na podobné prešľapy si gigant proste dá pozor.