Fíni sa s Microsoftom príliš nebabrú. Po tom, čo si približne pred rokom posvietili na agresívne praktiky používané pri presadzovaní operačného systému Windows 10, pričom „redmondským“ klepli po prstoch, teraz spotrebiteľská komisia vydala kladné stanovisko k žiadosti o náhradu škody v súvislosti s nechceným a nekorektne vykonaným prechodom z Windows 8 na Windows 10.
Podľa rozhodnutia by zo strany Microsoftu malo byť fínskemu spotrebiteľovi vyplatené odškodné vo výške 1100€. Hoci Komisia spotrebiteľských sťažností nemá podľa dostupných informácií výkonnú moc, spoločnosti zvyknú jej „rozsudky“ v drvivej väčšine prípadov rešpektovať.
Podávateľ sťažnosti mal vlastniť ani nie dva roky starý počítač so systémom Windows 8, na ktorom v marci 2016 došlo bez jeho súhlasu k inovácii na Windows 10. Tento, z jeho strany neželaný proces, navyše zjavne neprebehol úplne správne a skončiť mal s obrazovkou informujúcou o potrebe vykonať opravu.
Čo všetko sa presne dialo ďalej, zo zatiaľ zverejnených informácií nie je známe, no okrem iného to malo skončiť tak, že došlo k poškodeniu softvéru pre prístup k bezpečnostným kamerám pre ochranu majetku poškodeného.
Dotknutý používateľ sa následne mal opakovane, údajne až 15-krát, obrátiť na technickú podporu Microsoftu, ktorá mu nebola schopná pomôcť. Do potrebných opráv sa preto mal pustiť svojpomocne, pričom mu tým mala vzniknúť škoda vo výške 3000 €.
To sa však komisii zdalo prehnané a Microsoftu odporučila vyplatiť náhradu vo výške 1100€, čo má mužovi pokryť náklady na nešpecifikované nové súčiastky a cestovné. Microsoft nemal spochybňovať, že k inovácií na Windows 10 mohlo dôjsť neoprávnene, nepozdávala sa mu však pôvodne požadovaná suma.
Muž navyše požadoval, aby mu Microsoft zaplatil nový kamerový systém, pokiaľ sa nepodarí obnoviť prevádzku toho pôvodného. S tým komisia nesúhlasila, nakoľko to nevidela ako dostatočne odôvodnené. Zasiahnutý Fín bol napriek tomu vo svojich požiadavkách rozumný, najmä v porovnaní s istým pánom Dickmanom, ktorý ako odškodné žiadal 600 miliónov dolárov.