Spoločnosť Lenovo dnes oficiálne otvorila novú kanceláriu Centra zdieľaných služieb v Bratislave v rámci stratégie inteligentnej transformácie na Slovensku. Nová budova na Landererovej 12 sa nachádza na nábreží Dunaja a kladie dôraz na udržateľnosť a nízke prevádzkové náklady.
Lenovo Slovakia má k dispozícií tri poschodia, od štvrtého po šieste a nachádza sa na celkovej ploche 6 400 m². Bratislavské centrum zdieľaných služieb je tak najväčšie v rámci rámci európskej siete Lenovo.
Súčasťou firemnej kultúry je aj transformácia pracovného prostredia. Jedná sa o vytvorenie inšpiratívneho a udržateľného pracovného prostredia, prispôsobeného rôznym pracovným aktivitám s pevnými alebo spoločnými pracovnými stolmi, ktoré povzbudzujú zamestnancov k flexibilnej práci.
Niektoré zasadacie miestnosti sú navrhnuté so špecifickou atmosférou hôr alebo herne, takže sú vhodné na rôzne, kreatívne pracovné úlohy. Lenovo taktiež kladie dôraz na rozmanitosť a multikultúrne rozloženie svojich zamestnancov.
V priebehu rokov sme v rámci našich kancelárií v Bratislave zaznamenali skutočnú premenu. Sme veľmi hrdí na to, že máme rôznorodú komunitu pozostávajúcu z viac ako 30 národností a sme najrozmanitejším spoločenstvom v rámci spoločnosti Lenovo.
Som tiež hrdý na to, že v spoločnosti Lenovo sme ako rodina. Od roku 2012 sa nám narodilo už viac ako 400 detí, takže vychovávame ďalšiu generáciu.
Naša obchodná transformácia nám prináša dobré výsledky, no nemohli sme to docieliť bez našich zamestnancov. To je dôvod, prečo sme si do bratislavského centra prizvali poradný tím, ktorý zisťoval, čo by chceli mať v novej kancelárii. Máme tu otvorené priestory, ktoré podporujú spoluprácu a priateľstvá a taktiež privátne kóje poskytujúce intimitu pre rozhovory vo dvojici alebo zdieľanie citlivých informácií.
Zároveň sa spoločnosť Lenovo stará o životné prostredie s 50% úsporou pri osvetlení a zamestnanci sú podporovaní, aby pri dochádzaní využívali verejnú dopravu,” dodáva David Reilly, Director EMEA Sales Operations, Bratislava Site Leader Lenovo Slovakia.
Výsledky Inteligentnej Transformácie
Cieľom Inteligentnej Transformácie je obnovenie a urýchlenie podnikateľskej dynamiky spoločnosti Lenovo. Našim zákazníkom chceme ponúknuť najlepšie technológie v oblasti inteligentného IoT, inteligentných infraštruktúr a inteligentných vertikálnych riešení. Sila a pozícia najproduktívnejšej globálnej technologickej organizácie je tak pevne ukotvená, čo dokazujú aj rekordné výsledky dosiahnuté v minulom štvrťroku.
“Je to celkom jednoduché. Všetko čo robíme v spoločnosti Lenovo je o Transformácii, keďže chceme prinášať technológiu do každého aspektu nášho života a chceme, aby bol svet lepším miestom. Keďže je všetko o konektivite a novej technológii, naša stratégia je jednoznačná. Chránime naše hlavné aktivity v rámci skupiny PCSD, pretože predstavujú 80% toho, čo dnes robíme, ale zároveň chceme vybudovať ďalšie dva piliere podnikania, skupiny DCG a MBG a zmeniť ich na ziskové podniky.
Dnes sme hrdí na to, že sme vo veľmi dobrom rozmachu, s najvyšším 24-percentným trhovým podielom v regióne EMEA, s dobrým výkonom v podnikových a spotrebiteľských skupinách. V centre pozornosti je pre nás trh s malým a stredným podnikaním, kde sme v regióne EMEA zaznamenali 20-percentný trhový podiel, najvyšší rekord, aký sme kedy mali,“ hovorí Marco Andresen, COO a VP Product & Business Management – Lenovo EMEA.
Skupina pre osobné počítače a inteligentné zariadenia (PCSD) patriaca pod IDG, zaznamenala tržby 10,7 miliardy USD, čo je medziročný nárast o 11.6%, a postupne pokračuje rozmach skupiny z predchádzajúceho štvrťroka.
Skupina pre mobilné zariadenia (MBG) patriaca pod IDG, zaznamenala prvý celosvetový zisk od akvizície spoločnosti Motorola v roku 2014. Tento pozoruhodný úspech prišiel vďaka majstrovskej realizácii stratégie Lenovo, ktorá zredukovala náklady, zefektívnila produktové portfólio skupiny a zamerala sa na hlavné trhy.
Skupina dátových centier (DCG) zaznamenala piaty po sebe idúci štvrťrok s nárastom zisku (3.6 percentný medziročný nárast marže príjmov pred zdanením) a 31% medziročný nárast tržieb na 1,6 miliardy USD. V skutočnosti, skupina DCG zaznamenala nárast tržieb vo všetkých geografických oblastiach, čo sa prejavilo trojciferným rastom v Severnej Amerike a dvojciferným rastom v Ázii, Tichomorí, EMEA a Latinskej Amerike.