Vývojári, ktorí svoj obsah predávajú cez digitálny obchod Microsoft Store už dostávajú z každej transakcie viac peňazí. Microsoft znížil svoj podiel za sprostredkovanie predaja presne tak, ako to ohlásil ešte na konferencii Build 2018.
Zavedenie nového finančného modelu síce trvalo o niečo dlhšie než bolo pôvodne hlásené, no aktuálne už vývojárom zostáva 85 až 95% z ceny predaného produktu. Závisí to od toho, akým spôsobom sa zákazníci k produktu a jeho následnej kúpe dostanú. Nová ponuka sa navyše nevzťahuje na hry, herný obsah a všetky predaje na konzolách Xbox.
Najnižšiu čiastku si Microsoft nárokuje v prípade priameho prístupu cez odkaz alebo vyhľadanie produktu. Na opačnom konci, plnú taxu, 15%, vývojárom „strhne“ v prípade sprostredkovaného predaja – cez odporúčanie, navrhnutú kolekciu alebo inú propagáciu zo svojej strany.
Zníženie podielu za sprostredkovanie predaja má za cieľ zatraktívniť Microsoft Store, a v očiach vývojárov z neho spraviť férové a lákavé miesto pre publikovanie obsahu.
Vývojári využívaním predaja cez Microsoft Store získavajú relatívne zaujímavú základňu potenciálnych zákazníkov, nemusia si robiť starosti s platformou pre realizáciu platieb a aplikácie sú navyše jednoducho distribuované a spravované aj v prípade vydávania nových verzií.