MojWindows

Microsoft v nedeľu večer stručne priblížil pripravovanú konzolu „Project Scarlett“. Prezentácia sa niesla v rovnakom duchu, ako to bolo v prípade prvej prezentácie konzoly Xbox One X, v tom čase známej len ako „Project Scorpio“. To znamená, že prezradené boli len útržkové informácie o približnom výkone a celkovej vízii, bez bližších podrobností o technických špecifikáciách, prevedení či cene.

Média sa preto v týchto dňoch sústredia na rozhovory so zástupcami Microsoftu a svojimi zdrojmi, so snahou o získanie akýchkoľvek ďalších podrobností. Hoci očakávať, že by hneď došlo z k zverejneniu niečoho skutočne prevratného, je zatiaľ zbytočné, už teraz sa dozvedáme aspoň niečo pozitívne.

Nová konzola bude vybavená optickou mechanikou

Šéf Xbox divízie, Phil Spencer, v rozhovore pre web GamesIndustry prezradil, že pripravovaná konzola bude obsahovať optickú mechaniku, pretože fyzické média spoločnosť stále vníma ako aktuálnu vec a registruje, že množstvo hráčov ich vlastní.

Teraz už vyjasnené pochybnosti sa objavili kvôli nedávnemu uvedeniu konzoly Xbox One S All-Digital Edition, ktorá optickou mechanikou nedisponuje. Spencer na margo toho uviedol, že tento produkt je jasne identifikovateľný od tradičnej konzoly Xbox One S už v samotnom názve, aby nedošlo k zmätkom.

V rozhovore ďalej vysvetľoval, že Microsoft chcel hráčom dať na výber. Ten, kto už vlastní fyzické média, respektíve si chce budovať hernú knižnicu, ktorú môže chytiť, má siahnuť po klasickej konzole Xbox One S. Hráčom nakloneným čisto digitálnemu obsahu je zase určená Xbox One S All-Digital Edition bez optickej mechaniky.

Hoci Spencer v tomto smere neprezradil nič viac, je teoreticky možné, že Microsoft časom ponúkne aj novú konzolu „Scarlett“ v prevedení pre „fanúšikov digitálneho obsahu“. Zatiaľ ale ide o čistú špekuláciu.

Dôraz na spätnú kompatibilitu aj v oblasti príslušenstva

Microsoft počas svojej prezentácie jasne uviedol, že konzola „Scarlett“ kladie dôraz aj na spätnú kompatibilitu, vďaka čomu budú podporované hry zo všetkých doterajších generácií Xbox, a to dokonca v graficky poriadne vylepšenej podobe. Tím, ktorí stojí za programom spätnej kompatibility pre Xbox One dnes už svoje sily plne venuje naplneniu tohto cieľa.

Portál WindowsCentral však zaujímalo, ako to bude s kompatibilitou vyzerať v oblasti príslušenstva. Inak povedané, či dnešné slúchadlá, klávesnice, gamepady a ďalšie príslušenstvo bude možné používať aj s pripravovanou konzolou „Scarlett“. S touto otázkou sa obrátil na programového manažéra divízie Xbox, Jasona Ronalda, ktorý potvrdil, že všetko súčasné príslušenstvo pre Xbox One bude kompatibilné aj s novou konzolou.

Ako sme povedali na pódiu, na konzole Scarlett prinesieme štyri generácie herného obsahu, vrátane všetkých hier z Xbox One, [okrem toho] máme aj hry pre Xbox 360 a originálny Xbox, a chceme, aby na novej konzole nielenže bežali, ale aby bežali a hrali sa lepšie než kedykoľvek predtým. Všetko vaše [súčasné] príslušenstvo bude taktiež kompatibilné. Ak si dnes kúpite gamepad Elite Wireless Controller alebo Series Two Controller, tak tie budú kompatibilné s konzolou Scarlett. 

Ronald hovoril o takzvanej „forward“ kompatibilite, čo by malo znamenať, že Xbox One príslušenstvo síce bude možné používať aj na konzole Scarlett, no opačne to fungovať nebude. 

Virtuálna realita?

Chystanú konzolu „Scarlett“ sprevádza odvážny marketingový slogan „Monštrá si dáva na raňajky“, čo v kombinácii so sľubovaným výkonom, ktorý má byť 4-krát väčší ako v prípade Xbox One X, vyvolalo otázku, či si poradí aj s virtuálnou realitou alebo stále pôjde o príliš veľké sústo. Microsoft na otázku portálu WindowsCentral, či sa konečne dočkáme konzoly s podporou virtuálnej reality, vyrukoval so svojou už snáď tradičnou formulkou – „Microsoft verí, že počítače sú naďalej najlepšou platformou pre VR.“ Takže to opäť vyzerá tak, že v tomto smere obídeme naprázdno.

11.06.2019
Zdroj: Windows Central

+